Културни кодове: Все повече мъже носят годежни пръстени. Пазарът откликва на търсенето

Културни кодове: Все повече мъже носят годежни пръстени. Пазарът откликва на търсенето

Символ, който дълго време се носеше от жените, става все по-привлекателни за мъжете

Миналия април, на усамотен плаж с изглед към Торонто, сложих годежен пръстен на пръста на приятелката си. След това тя направи нещо сравнително необичайно за двадесет и няколко годишна северноамериканска двойка: сложи пръстен на моя, споделя Бренън Дохърти в статия за BBC.

Годежният ми пръстен е кръгче от бяло злато с ширина 2 мм, което съвпада с пръстена на годеницата ми. Да остана без такъв пръстен ми се струваше странно. За много хора пръстенът традиционно е знак, че жената е "взета" от мъжа. Но аз мисля за нашата връзка като за равноправно партньорство - традиционният подход не ми допадаше.

Мъжките годежни пръстени са често срещана практика в редица страни, включително Чили, Швеция и Бразилия, където бижуто традиционно служи и за сватбен пръстен. В по-голямата част от западния свят обаче годежни пръстени се дават само на жените.

Това обаче се променя.

Търсенето изпреварва предлагането в последните години, но при липса на пазар за мъжки годежни пръстени мъжете просто носеха традиционни халки, казва Ягмур Телаферли, ръководител на отдела за комуникации на базираната в Ню Йорк бижутерия Eternate. Сега обаче компании от всякакъв мащаб се вслушват в това търсене, представяйки колекции от годежни пръстени специално за мъже.

Eternate пусна своя собствена линия през януари. Същото направиха и световни марки като Tiffany & Co и Brilliant Earth, които представиха дизайни, ориентирани към мъжете, с по-дебели кантове и по-дискретно разположени диаманти, отколкото женските им аналози. Подобно на пръстените за жени, цената им може да достигне хиляди долари.

Тобиас Корминд, управляващ директор на базирания в Лондон онлайн търговец на диаманти 77 Diamonds, казва, че допреди около седем години търсенето на мъжки годежни пръстени е било почти нулево. Днес той изчислява, че те представляват една от 30 поръчки. "Това все още не е водещ продукт, но определено търсенето се увеличава", казва той

Експерти от търговците на бижута казват, че гейовете са били едни от първите клиенти, които са търсили годежни пръстени за мъже.

Тенденцията обаче се разпространява и отвъд това. Знаменитости, сред които Ед Шийран, Райън Рейнолдс, Бруклин Бекъм и Майкъл Бубле, отбелязват с пръстен собствените си годежи и често след брака ги носят наред с венчалната халка.

Отчасти, покрай процъфтяващия пазар на приобщаваща и неутрална по отношение на пола мода, все повече мъже започват да харесват бижутата като цяло. В Eternate мъжките бижута съставляват 7,2% от всички продажби през 2021 г. Днес тази цифра е близо 15%. А продажбите на Grown Brilliance за мъже са нараснали два пъти по-бързо от тези на дамските им линии.

Има и мнения, които поставят под въпрос досегашната традиционна символика на годежния пръстен, от гледна точка на това, че социалните нагласи се развиват. Еди Левиан, главен изпълнителен директор на базираната в Ню Йорк бижутерска компания Le Vian Corp, описва практиката на мъжкия годежен пръстен като отражение на променящата се динамика в отношенията и любовта. Той също носи  годежен пръстен. "Като съпруг, който с гордост носи диамантения си годежен пръстен, подарен ми от съпругата ми Миранда преди 38 години, аз съм пряк свидетел на нарастващото приемане на тази практика."

Талия Корен, експерт по запознанства от Калифорния, която води подкаста Dating Intentionally, подарява на сегашния си годеник годежен пръстен около седмица след като той ѝ предлага брак. "Наистина не разбирам защо в хетеросексуална връзка жената носи пръстен, а мъжът - не", казва тя. "Защо да няма символ на ангажираност от страна на мъжа преди брака?"

Корен не познава лично никой друг, който да е избрал подхода с годежния пръстен, но въз основа на собствените ѝ наблюдения някои двойки изглеждат заинтересовани да го направят. Тя смята, че те искат да синхронизират собствения си процес на годеж с ценностите си. Разказва също така, че откакто е подарила пръстен на годеника си, някои жени са се обърнали към нея, казвайки, че това е бил чудесен ход. Не всички обаче са на това мнение - някои от последователите ѝ в Инстаграм се възмутиха от идеята.

Много бижутери смятат, че тази практика ще се развива - дори ще стане масова, особено когато все повече хора, включително известни личности, я възприемат. "Това се е превърнало във важно бижу за много двойки", казва Алисън Макгил, експерт в канадското издание за сватби The Kit.

Нарастващото търсене означава и нарастващи приходи. От бизнес гледна точка възходът на мъжките годежни пръстени представлява доходоносна възможност както за бижутерите, така и за предприемачите. С нарастващия пазар, който е нетърпелив да изследва нови проявления на любовта и ангажираността, съществува огромен потенциал за задоволяване на различни вкусове и предпочитания, казват експертите в бранша.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ