Twitter направи карта на обидните думи в реално време

Twitter направи карта на обидните думи в реално време

Когато човек изпитва различни емоции, понякога придружава изказването си с пиперливи думи. Това се отнася както за разговорите на живо, така и за излиянията в социалните медии. А микроблогинг мрежата Twitter се е заела просто да направи любопитна статистика по въпроса, съобщава CNET.

Така се ражда нова интерактивна карта, която показва къде и колко често хората по света използват думичката “fuck” в своите постове в Twitter.

За пръв път тази вездесъща дума най-вероятно е употребена в поемата Flen Flyys, която датира от 1475 г., а днес хора по цял свят прибягват до нея, за да изразят различни и често пъти отрицателни емоции. Постовете в Twitter не правят изключение и социалната мрежа заедно със сайта Fbomb.co са се заели да покажат нагледно къде и кога нейната популярност е най-голяма.

Както може да си представите, потребителите от Съединените щати и Великобритания са на първо място по използването на ругатнята като Ню Йорк пък е градът, където тя е най-често срещана. “Fuck” се използва доста често в постове от всички англоезични държави с изключение на Австралия, където потребителите очевидно са малко по-добре възпитани. Любопитно е обаче, че думата се среща доста и в постове от държави, където английският не е роден език.

Интерактивната карта е създадена от студентът Мартин Гинграс от университета Карлтън в Отава, Канада и не само проследява употребата на “fuck” в Twitter, но позволява да кликнете на съответния пост, за да видите конкретния пост и неговия автор.

Според Гинграс вдъхновението за това приложение е дошло от дискусия с двама негови колеги.

„Говорехме си за това как хората злоупотребяват с английския език и закономерно стана дума и за псувните. Дискутирахме как псуването може да омаловажи всеки един аргумент и разговорът ни се насочи към това колко интересно би било да направим карта за това къде и как псуват хората“, разказва Гинграс.

Въпреки че картата му е много популярна, той настоява, че най-важната й задача е да накара хората да се замислят малко преди да използват пиперлив език в постовете си в социалните мрежи.

„Щастлив съм, че изобретението ми е обект на такъв интерес и се радвам, че някои хора се забавляват. Но също така се надявам, че хората ще отделят малко време, за да прочетат някои от съобщенията и да разберат колко глупаво всъщност изглеждат те. Така ще се замислят преди да кажат в профила си първото нещо, което им дойде на ум“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ