И онлайн рекламата минава на принципа "На всекиму - според потребностите!"

И онлайн рекламата минава на принципа На всекиму - според потребностите!

И онлайн рекламата минава на принципа "На всекиму - според потребностите!"

Съвременната онлайн реклама става все по-бърза и ефективна, пише „Ню Йорк Таймс”. Отскоро интернет гигантите Google, Yahoo и Microsoft въведоха нов елемент в онлайн рекламирането - незабавно персонализиране на потребителя. Сайтовете на трите компании предлагат на рекламодателите услуга, чрез която интересите и търсенето на потребителите в интернет се изчисляват по време на милисекундите, между въвеждането на интернет адреса и отварянето на уеб-страницата. Суперкраткият интервал между натискането на бутона Enter и отварянето на сайта вече ще бъде достатъчен, за да се открие кой е седнал пред компютъра и за какво той би похарчил парите си. В отворената страница потребителят ще вижда стоките, които би си купил.  

Новата технология, която ще извършва услугата, се нарича покана в реално време (real time bidding). Тя действа като проследява това, което са търсили хората в интернет и впоследствие им предлага стоки и услуги, свързани с интересите им. Например, ако потребител на мрежата потърси в онлайн аукциона e-bay имената на голф клубове, e-bay ще проследи активността му в реално време и в милисекундите, докато страницата се зарежда, ще реши кои реклами на голф клубове да му покаже.  Ако e-bay разбере, че човекът е купил пръчка за голф от друг сайт, аукционът ще обнови рекламите си и веднага ще му покаже къде в интернет той може да си купи топлки за голф, раница или спортен костюм. Ако пазарува жена, e-bay ще й покаже реклама в цвета на последната закупена от нея вещ.

Мигновеното, точно определяне на таргет групата предлага на рекламодателите по-голяма успеваемост на посланията и им спестява раходи. То е предимство, което липсва в останалите начини за рекламиране. Компаниите смятат, че потребителите бегло ще разберат за промяната и може би малко от тях ще забележат, че страниците рекламират само стоки, свързани с техните интереси.  Фактът, че се преценява какво да се изтъргува на хората за около 12 милисекунди потвърждава, че анонимността в уеб-пространството вече е напълно изчезнала, коментира „Ню Йорк Таймс”.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ