Мъжете харчат глупаво, когато жените са малко

Мъжете харчат глупаво, когато жените са малко

Мъжете харчат глупаво, когато жените са малко

Повечето мъже вършат глупости, за да привлекат вниманието на жените – носят потници, стягат си бицепсите с повод и без повод и лъжат за работата и връзките си. Добавете и това към списъка – господата харчат пари за глупости и трупат дългове, когато усетят, че в географския им ареал са останали по-малко дами.

Ново проучване, публикувано в „Журнал за личностна и социална психология”, анализира финансовите данни от над 120 града в САЩ и провери колко кредитни карти имат жителите им и какви дългове са натрупали – знаци за икономическа импулсивност според авторите.

Учените откриха, че в градове, където мъжете са повече от жените, желанието на господата за „незабавни придобивки” се засилва и резултатът е необмислено харчене.

След това учените накарали 205 доброволци да разгледат няколко снимки и им казали, че сниманите хора са необвързани и от техния квартал. След това ги попитали дали искат да им се платят 35 долара, но на другия ден, или 45 долара, но след 33 дни. Мъжете, на които били показани по-малко снимки на необвързани и живеещи наблизо жени предпочели да получат по-малко, но по-скоро от останалите. Изводът – кризата в женското присъствие кара господата да се състезават един с друг икономически, да забравят за бъдещето, намалява желанието им да спестяват и ги кара да харчат необмислено.

Проучването показва още, че такива мъже много по-често дават парите си за статусни символи като скъпи коли и дрехи, хубави вина и луксозни вечери. Някои стават икономически импулсивни дори само при вида на дамски сутиен. Това не е толкова изненадващо. Безразсъдното поведение се потвърждава от еволюционната теория, според която мъжете са готови на всичко, за да се възпроизведат преди „конкурента”. Така че следващия път, когато видите някое момче да купува коктейли на група момичета, не го съдете. Оставете го на мира. Това си е наука.

Сп. „Тайм”

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ