Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|10 компании, които държат контрола върху новините
Десет големи медийни компании контролират основната част от новинарския поток в Америка, а оттам и в целия свят, твърди „Уолстрийт джърнъл“.
Дискусиите във връзка с новините и медиите в САЩ обикновено се фокусират върху две теми. Първата е дали дадена новина е повлияна от един човек или семейство, което притежава контролния пакет от излъчилата я медийна компания. Втората е дали хората, които доставят новините, не оказват влияние върху тях. Медийни фигури като Браян Уилямс, Ръш Лимбоу и Опра Уинфри винаги вплитат собствената си гледна точка във факти и събития.
Най-обективният начин да се измери кой контролира новинарското съдържание и дострибуция е като се погледне аудиторията, смятат от „Уолстрийт джърнъл“. Изследователските фирми, които независимо една от друга следят медийните рейтинги в Щатите включват Nielsen за телевизията, Audit Bureau of Circulations за вестниците и Comscore за онлайн трафика.
Кое спомага медията да изгради широка аудитория? Най-важният фактор е брандингът. Почти всички компании, които контролират новините в САЩ, са извесни и признати марки. Например CBS, NBC, притежавана от Comcast Corp., USA Today. В повечето случаи те имат репутация, градена в продължение на десетилетия. Най-големите марки управляват бизнес със списания и радио, които някога са представлявали много по-голям дял от медийния пазар на Америка. Никоя от тях не добива повече от 10% от аудиторията си от вестници. 5 от тези фирми въобще нямат присъствие в печата. Междувременно 8 от големите медийни корпорации се сдобиват с 20% от аудиторията си от местни телевизионни канали. 7 от 10 привличат най-малко 15% от публиката си онлайн. Ето кои са:
Компания | Аудитория общо | Брой на медийните й плаформи | |
10. | Washington Post | 18,4 милиона | 3 |
9. | Cox Media Group | 29,2 милиона | 3 |
8. | National Public Radio | 32,6 милиона | 2 |
7. | Herast Corporation | 44,6 милиона | 3 (местни телевизии) |
6. | Gannett | 49,9 милиона | 3 (сред тях USA Today, |
5. | News Corp. | 51,4 милиона | 4 (сред тях "Уолстрийт джърнъл" и Fox News.) |
4. | Time Warner | 68,2 милиона | 3 (CNN, списание "Тайм") |
3. | Walt Disney Co. | 59,9 милиона | 4 |
2. | Comcast | 67,3 милиона | 4 (телевизия NBC) |
1. | CBS | 132,5 милиона | 4 |
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.