10 от най-дразнещите стереотипни образи в рекламите

10 от най-дразнещите стереотипни образи в рекламите

Рекламното торчество из света е различно, но някак в почти всички култури успяват да се прокраднат в рекламата, а на места и да се установят доста трайно, някои особено дразнещи стереотипи. Какви са те? Авторът в Advertising.About Пол Шугът дава следните примери:

Пълният идиот... в асансьора. Сещате се за него, това е онзи образ, който се държи малоумно, (но някак си е успял да си преживее живота до значителна възраст). Обикновено се явява в реклами като вторичен герой за фон, докато главното действащо лице, или гласът зад кадър, говори по-важното. Чете книга наобратно, заглежда се по жени с къси поли. Преидизвиква сред аудиторията присмех или съчувстваие. 

Съпругата диктатор. Тя тотално е забравила какво е да си мил човек и нарежда на мъжа си - да смени крушката, или му връчва боклука и му нарежда да го изхвърли. "Няма да излизаш с тази риза!", заявява твърдо тя. Обикновено се сърди, че не е достатъчно мил с майка й. Определено не харесва покера. Кара му се постоянно. При такива реклами някои зрители започват да се чудят колко ли отдавна си е отишла любовта между тези двамата...

Мързеливецът пред телевизора. Обикновено той е пълен, в лоша физическа форма, тъпче се с вредна храна. Кожата му е с цветовете на повърхността на Луната. Представяме си, че мирише ужасно. Единствената му роля в рекламата е да ни накара да се чувстваме добре като себе си. 

Браточката. Приятелят по бира доживот! Той присъства в почти всяка реклама на бира. Вечно засмян и безгрижен, той е там. Наздраве! Това е смисълът на живота му. 

Обърканата млада жена. "И вие казвате, че мога да си взема тези три пакета на цената на два?", пита тя с изумление. "И да спестя пари... за шопинга си през уикенда", може би ще продължи. Тази дама така и никога не успява да повярва на невероятните промоции, които компаниите правят. Освен това тя често има проблем в изпълнението на прости задачи, като застраховането на колата, миенето на прозорци, отварянето на безалкохолни...

Супермоделът със секси бельо, който глади или прави кафе. Обикновено това е изкусителна и секси жена, заета с досадни домашни задължения, сякаш това е смисълът на живота й. А може би е. При всички случаи, толкова много й отива! Поне според мъжете, за които рекламата е предназначена. 

Ентусиазираната репортерка. Тя прави телевизионен репортаж за промоцията... на бензиностанция, в курортен комплекс. Изглежда че наистина обича работата си. Може да почувстваш фалша, който наднича от думите и усмивката й, с всяка пора на кожата си. 

Ужасният шеф. Ако има шеф в рекламата, той е чичко със старомоден костюм и се държи назидателно. Воден е от егото си маниак на микромениджмънта и контрола, който несправедливо измъчва бедния служител, "поробен" от компанията. Защо се мъчиш бедни служителю, след като може тъй лесно да се измъкнеш от този капан на живота, като вземеш бърз кредит?!?!

Пренатоварената майка. Тя се грижи за няколко деца, работи, вечер глади, готви, докато мъжът е седнал пред телевизора (за декор). Най-вече е важното, че е майка и е много заета. Кога ли ще настъпи нейният миг почивка? А, ето го идва. Това е мигът за една чаша кафе от марката Х - истинския момент за себе си!

Глупавият потребител. Той стъпва върху бананова обелка на улицата и пада - следва тежка физическа травма с нужда от лечение. Разлива напитките по покривките и прави петна. Досаден съсед е, който прави шумни купони. Глупав е и тромав човек. Всички сме по-добри от него. 

Списъкът със сигурност може да бъде продължен...

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ