Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|10 примера за страхотен маркетинг
Всяка година се появяват маркетинг инициативи, които не са подкрепени от огромни бюджети, но успяват да уцелят щастливата комбинация от страхотна идея, перфектно време и отлично изпълнение.
От вирусни кампании до същинско рекламно чудо, авторите в сп. Entrepreneur разказват историите на 10 големи рекламни кампании от миналата година. Всяка една от тях е ценна поука за маркетинга смятат те. Вижте ги:
10. Портрети приказка на Disney
От 2007 г. насам Disney разчупва границите между изкуството, рекламирането и редакционното съдържание с кампанията си Dream Portraits. Компанията ангажира американската топ фотографка Ани Лейбивиц, която се нае да заснеме някои от най-обичаните звезди в света като герои на Disney. Последно Пенелопе Крус беше хваната от обектива й като Красавицата с големите очи, а Джеф Бриджис беше представен като Звяра. „Това е голяма, голяма идея, която наложи изследване на душата на марката и задълбочен анализ”, коментира Gierasimczuk в Marketing magazine.
Урокът тук е: Извадете ги от витрината!
Малко компании се радват на рекламните долари на Disney, но, независимо какъв е бюджетът ви, една традиционна, добре изпълнена кампания, основана на чудесна история, може да бъде по-ефективна от фрагментираните опити на конкуренцията да се разпростре с различни инициативи в няколко вида медии. Портретите на Лейбовиц, също както класическите реклами на водка Absolut, демонстрират как най-добрите концепции могат да се приземят в дълготрайни рекламни кампании.
(Един от тях ви припомняме след текста.)
Златна е връзката между Apple и наетата от нея рекламна агенция TBWA. През миналата година дългоочакваният най-нов модел на iPhone, който се оказа 4S, взриви мрежата с видео реклами, в които хора разговарят с изкуствения интелект на телефона – Siri. Най-популярният, първи спот показа няколко сценарии, в които в рамките на 30 секунди става ясно как Siri може да работи за всеки - от футболните майки до изпълнителните директори. Така кампанията доказа, че този продукт на Apple прави най-добре това, което се смята, че продуктите на Apple правят най-добре: да правят живота на хората по-лесен. (Плюс което те карат да чувстваш потребност от неща, от които никога не си имал нужда.)
Урокът тук е: В рекламата разреши проблем!
Винаги е по-добре да се фокусираш върху това как твоят продукт или услуга ще помогне на клиентите, вместо да говориш за себе си и да обясняваш най-новите си подобрения.
8. YouTube кампанията на Perrier
След като задържа нисък профил в Северна Америка в продължение на повече от 12 години, Perrier се завърна шумно през 2011 г. с бурен тласък в социалните медии и дигиталния свят. Марката безалкохолни напитки привлече вниманието на по-младата публика с помощта на Ogilvy & Mather и ZenithOptimedia. Тя излъчи серия от клипове в YouTube в кампанията под надслов „Melting”. Клиповете бяха под заглавие "Le Club Perrier” и показват оскъдно облечени танцьори, които се забавляват в нощен клуб. В една от сцените марката обеща, че ще стане „по-секси, по-необуздана” колкото повече хора прегледат видеото. С повечето прегледи бяха „отключвани” и повече видеоклипове от кампанията. Така, бяха генерирани над 11,5 млн. прегледи.
Урокът: Направи го подходящо за споделяне!
В някои кампании, особено в тези в социалните медии, всичко е свързано с добрата стара практика „предай нататък”. „Вместо да поставяте видеоклиповете някъде там и да молите хората да ги изпращат, имаше достатъчно мотивация за тях да започнат да кликват сами”, коментира Натали Змуда, репортер в AdAge. „Можете да направите креативни, красиви, интересни неща, които не отиват никъде, ако хората, особено младите, не се почувстват склонни да ги покажат на приятелите си”, казва тя.
За останалите кампании и уроците от тях ще продължим да ви разказваме в следващите дни.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.