10 примера за страхотен маркетинг (3)

10 примера за страхотен маркетинг (3)

Умелата комбинация между точното време, професионалното изпълнение и добрата идея превръщат някои маркетинг кампании в истинско чудо. За примерите и най-успешните практики през 2011 г. разказват авторите в американското сп. Entrepreneur. Според тях от историята на всяка от най-успешните маркетинг инициативи на миналата година може да се извлече ценна поука.

Ето ги и следващите примери:

4 Онлайн музеят на Intel

За да рекламира мощността на процесора си от второ поколение, Intel организира кампанията "Visually Smart". След това, за да убеди аудиторията, че този продукт може да помогне да се визуализира човешкия живот, компанията нае японската агенция Projector в рамките на 5 месеца. В този период японските рекламисти създадоха „Музей на мен самия“. Това е Facebook приложение, което дава достъп до профила на потребителя, сканира го за снимки и показва кратък филм, който архивира живота на човека във виртуална галерия. Инициативата става вирусна сензация с повече от милион прегледа в рамките на 5 дни, всички от които са постигнати без да се заплаща за медийна промоция. „Попаднахме директно в човешките емоции и в това, за което хората ги е грижа, намерихме начин да разкажем една лична история“, коментира по-късно Пам Дайднър, глобален мениджър интегриран маркетинг в Intel.

Урокът тук е: Направете го лично!

Очевидно е. Да се свързвате с потребителите е жизнено важно за всяко маркетинг усилие.

3. Програмата с посланика на Lululemon Athletica

Вместо да имитира големите брандове като Nike и Adidas, като харчи стотици милиони долари за изключително скъпи кампании със звездни атлети, базираната във Ванкувър, Британска Колумбия, фирма Lululemon Athletica успя да ангажира обикновените хора. Те заговориха за нея и това доведе до ръст на продажбите на предлаганите от нея панталони за йога на цена от 100 долара. Откакто е основана през 1998 г., компанията прилага рекламна програма с посланици, ангажирайки местни атлети и фитнес инструктури. Не им плаща, но ги убеждава да се включат срещу спортно облекло и принадлежности на стойност 1000 долара. Те тестват продуктите й, носят марката пред свои ученици и с тези спортни екипи водят лекции в местни магазини.

„Ще отидем там, където нашите посланици ни кажат да отидем“, обясни Ерик Питърсин, директор бранд иновации. Умно решение, при това доходно, като се има предвид, че сега, през 2012 г., се очаква приходите на компанията да достигнат 1 млн. долара. Наблюдатели отбелязаха, че рекламната кампания е била успешна, защото посланиците са много достъпни в местната общност, хората им имат доверие, а те показват, че фирмата се отплаща на купувачите си с качество.

Урокът: Впрегни влиятелните граждани!

Намерете начин да превърнете най-добрите си клиенти в проповедници на марката.

2. Обиколката на единството на 7-Eleven

По време на продължителния, втори етап на последните президентски избори в САЩ, Барак Обама обвини републиканците, че седят, гледат, критикуват и си пийват от студената напитка Slurpee, докато демократите вършат цялата работа. След изборите, в по-добро настроение, Обама се пошегува, че ще свика Slurpee среща в Белия дом.

Марката 7-Eleven усети вярното послание в думите на най-влиятелния политик в Америка и впрегна силата им в маркетинг инициатива. Магазинът нае рекламна агенция FreshWorks, която се ангажира да създаде Slurpee обиколка на единството. Камиони с логото на кампанията, които изобразяваха слон и магаре, споделящи чаша от този вид напитка, обиколиха Америка, раздавайки чаша Slurpee.

Урокът: Обърнете внимание какво се случва!

Можете да отбележите силен резултат, ако маркетингът ви върви в крак с актуалните събития и отговаря на това, което е в ума на повечето хора.

1. Билбордът със заразната бактерия

Warner Bros. Canada, Curb Media и рекламна агенция Lowe Roche направиха промоция на филма на Стивън Содърбърг „Зараза“ с мистериозен, преносим по въздуха вирус. Те наеха група микробиолози и имунолози, които "заразиха" билборд с пеницилин, плесен и обагрени бактерии, които се развиха благодарение на светлината и контрола на температурата. След това върху билборда се открои името на филма („Contagion“). Рекламното съоръжение беше поставено като изоставена витрина на магазин в Торонто. Вярно, някои минувачи се стъписаха, но кампанията беше покрита от огромен брой медии, спечели медийни награди и послужи за вдъхновение за други лица от рекламната индустрия.

Урокът: Бъдете герила!

Стремете се вашите маркетинг усилия да се превърнат във стане вирусно събитие, което се коментира, като разчупите стереотипите, шокирате в известна степен и промените модела.

Раян Лум, основател на блога Creative Guerilla Marketing, коментира, че вирусния в буквален смисъл билборд е чудесен пример за добре изпълнена герила кампания. „Той буквално караше хората да се заковат пред него на улицата. И породи  въпроси за това какво се опитва да промотира“, обобщава той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ