10 съвременни шедьовъра на маркетинга

Стотици хиляди реклами кампании ни атакуват ежедневно. Някои обаче успяват да се откроят и да заслужат всеобщи аплодисменти.

Те са различни със своята иновативност, световен отзвук и бюджет (твърде малък за успеха им или впечатляващо голям). В поредица от пет текста ще ви разкажем за 10 добри примера от тях, изброени от американското списание Entrepreneur. Представяме ви първите две:

      1. Експериментът на Феликс Баумгартнер. Вероятно сте чули или чели за него, а щом сте го сторили, значи положително този луд опит може да се впише в списъка с най-успешните пиар акции в днешно време. В ранното утро на 14 октомври 2012 г. австрийският авантюрист скочи от ръба на Космоса само с космически костюм и парашут. Той извърши деветминутен полет от небето към Розуел в американския щат Ню Мексико и се записа в историята като първия човек, надхвърлил скоростта на звука в свободен полет.

Мултимилионната му акция не бе спонсорарана от НАСА или SpaceX, а от енергийната напитка Red Bull, за което всички разбраха. Гигантът "Stratos", собственик на марката напитки, който финансира кампанията, успя да получи в замяна световен отзвук и най-гледаното на живо в YouTube събитие изобщно (8 милиона едновременни интернет зрители). 50 страни отразиха полета на Баумгартнер. Заснет бе и документален филм, продуциран от Red Bull със сътрудничеството на National Geographic Channel и BBC.

Най-иновативните маркетинг кампании обаче не е задължително да прекрачват рисковани граници. Някои от тях са умни и не струват толкова, а все пак хващат вниманието на желаната аудитория. Такъв пример е създаването на приложението с добавена реалност за смартфовни Magic Vision. Историята е следната:

Johnson & Johnson ангажира нюйоркската маркетинг агенция JWT да създаде апликацията за компанията Band-Aid и предлаганите от нея лепенки за наранявания на деца, брандирани с анимационните герои на мъпетите. Щом приложението бе инсталирано на телефона, то можеше да бъде използвано, за да сканира лепенката. Така на екрана се показваха  анимации с жабока Кърмит, Мис Пиги и приятели.

Целта според JWT не е била да бъдат превърнати моментите на болка в моменти на наслада, а да се разграничи продуктът от останалите, които се стремят към вниманието на майките и децата.

Кампанията получи повече от 115 милиона медийни импресии. Приложението спечели рейтинг от 4.5/5 в iTunes. Маркетинг експерти от Ню Йорк коментираха, че рекламната инициатива е позволила на Band-Aid да изгради нова, приятна връзка с аудиторията си и да се представи като иновативна, използвайки потенциала на технологиите. Освен това с нейното приложение мислите на децата за травмата са били отвлечени към нещо много по-забавно, показвано на екрана на телефона на родителите им.

Урокът тук е следният: внедряването на модерна технология „право в целта“ може да помогне на марката да се разграничи в пренаселения пазар и да спечели част от запалените по мобилния интернет клиенти, сред които има и родители.

Продължението очаквайте в следващите дни!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Украйна атакува Москва с 34 дрона – това е най-големият удар по руската столица
Гърция ограничава отдаването на имоти за краткосрочни наеми
Шефът на "Хародс" се извини публично заради сексуалните посегателства на Мохамед Ал Файед
Ричард Брансън за двете най-важни думи, които всички успешни лидери казват
Четири тайни на съдържанието от световни пионери на дигиталното изживяване
Необичаен източник на мотивация, който не трябва да бъде пренебрегван
„Едисън рисърч“: Тръмп печели в Аризона, побеждавайки във всичките седем ключови щата
На днешната дата, 10 ноември. Рождениците днес