10-те Божи заповеди в продажбите на дребно

10-те Божи заповеди в продажбите на дребно

Идва коледния сезон, а с него и вълната на голямото празнично пазаруване.

Без значение какво продават, магазините в този момент от годината трябва да бъдат на гребена на вълната. Във времена, когато конкуренцията се засилва и нараства „заплахата“ от онлайн пазаруването, потребителското обслужване в търговските обекти става все по-важно.

В тази връзка американското списание Entrepreneur представя материал, в който изброява „10-те Божи заповеди в продажбите на дребно“. Ето кои са те, според авторите:

1. Не вярвай на никого, че „само разглежда“! Покажи на клиента специалните си предложения, новите услуги и оферти, които той не може да види в сайта ти.

2. Никога не игнорирай клиента! Винаги мисли, че той е дошъл да купи. Никога не го карай да се оглежда за продавач. По-добре е да го залееш с оферти, вместо да го пренебрегнеш.

3. Не продавай агресивно! В днешните конкурентни времена си поставяме болезнено високи цели. Започни зимния търговски сезон със среща, в която поставяш цели пред търговския отдел и изброяваш инструментите, с които да се постигнат. Тези инструменти трябва да бъдат лишени от търговска агресия.

4. Никога не карай клиента да чака преди да плати! Колкото повече чака, толкова по-неспокоен и разколебан става той.

5. Отнасяй се към всеки гост в магазина така, все едно е дошъл да похарчи пари! Никога не прави оценка на възможностите на човека да харчи. Третирай всеки с уважение, без значение как изглежда, какво казва и как постъпва. Всички за теб са милионери!

6. Поздравявай всеки влязъл! Постави търговец на входната врата, който да го прави. Той трябва да казва също „Благодарим, че дойдохте!“ - освен на влизане и на излизане.

7. Ангажирай всеки клиент! Предложи изживяване по време на пазаруването! Това е начин да повишиш лоялността. Зависи от мениджмънта.

8. Предлагай най-доброто решение, не само най-добрата цена! Хората си купуват неща, за да си решават проблеми. Търговците трябва да ги питат правилните въпроси. Изслушвай клиентите и им предлагай най-добрите възможности.

9. Опитай втора продажба! Всяка покупка на продукт създава възможност за купуването на втори. Предлагай аксесоари! Ще направиш бранда по-ценен.

10. Накарай клиентите да надхвърлят бюджета си! Никога не вярвай на човек, който ти казва, че не може да си купи нещо! Осъзнай идеята за ограничен бюджет, залегнала в съзнанието на гостите на магазина, и им предложи нещо, с което да повишиш потреблението им.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Услугите на "Гугъл" са недостъпни за редица потребители по света
Шефът на НАТО предупреждава, че Китай и Русия се готвят за „дългосрочна конфронтация“
Зеленски: Корейският сценарий за край на войната в Украйна е възможен, но няма да гарантира сигурност
Изключването на само един протеин може да обърне процеса на стареене на мозъка и да предотврати Алцхаймер
Гуцанов: Средната работна заплата в страната се е увеличила с 12%
Гроздан Караджов: Няма отчетено заглушаване на GPS сигнала на самолета на председателя на ЕК
Индия се стреми към рекордни покупки на памук
Тръмп сезира Върховния съд на САЩ заради митата, иска бързо решение