Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|10-те най-често срещани оплаквания от рекламата
Рекламната индустрия често е една от най-критикуваните. Възприемана е негативно - като бизнес или работнo място. Основното обвинение е, че изкривява истината. Или че преувеличава факти и характеристики, за да накара хората да купуват стоки и услуги, от които не се нуждаят.
В редица страни работят регулаторни органи, които следят за нередности в излъчването на рекламните съобщения и приемат жалби от потребители. В Обединеното кралство, например, това е The Advertising Standards Authority. При нейната дейност е необходимо само едно оплакване от потребител и зрител, за да бъде разгледана дадена реклама и да прецени дали да бъде възпряно излъчването на кампанията в национален план, в различни медии, включително онлайн.
Кои са най-често срещаните оплаквания сред публиката, които провокират раздразнение от рекламите и създават негативно отношение? На този въпрос предлагат отговор авторите на сайта About.advertising.com. Според тях има 10 най-често срещани причини хората да гледат на рекламата с лошо око и тя да ги смущава. Те са следните:
10. Твърде сексуално излъчване, внушение. Доказано, сексът продава, еротиката, разголването, привличат внимание. Понякога ни се струва, че са навсякъде - във всъчки реклами - външни, онлайн, телевизионни. Каквото и да се рекламира - от коли, през бира, до инструменти за градината.
9. Актьори се прествуват на истински хора. Чуваме гласовете им от радиото, виждаме ги по телевизията, на телефоните, в таблетите. Така наречените "реални хора" ни разказват истории за велики продукти, които са променили живота им. Обикновено изглеждат много по-привлекателни от средностатистическия човек. С добра дикция са. Страхотна усмивка. Те са... актьори. В реклама. Четат написани предварително рекламни сценарии, създадени от копирайтъри. Всеки знае това.
8. Реклама, която ни кара да се почувстваме зле - виновни, разтревожени, уплашени. През 60-те години в САЩ - времена, често считани за златна епоха на рекламата, бил измислен нов подход за продажби - създай глад за нещо, създай недостиг, по-грубо казано, "дупка" или нужда. И ги запълни. Недостигът е в живота на хората. Обикновено, когато разберат за него, те започват да мислят, че животът им е много лош в момента. И той ще продължи да бъде такъв, докато не си купят продукта Х. След това той ще стане страхотен. Но никой не иска да му казват, че животът е лош. В крайна сметка, ако човек живее в дом, има кола и работа, той се справя много добре и дори по-добре от голяма част от останалите хора на света. Което отнема значителни усилия. Създаденият от рекламите недостиг е извор на проблем, който натоварва.
7. Липса на релевантност към наблюдаващата или слушаща публика. Рекламите работят най-добре в контекст. Ако човек гледа финала на голямо спортно събитие и види да се продава фланелка на любимия му отбор, това е чудесно. Но в наши дни подходът на правилно селектиране не е достатъчно добър при много маркетингови кампании и посланията на част от тях често създават раздразнение. Например, когато пред жените се рекламират продукти за простатата или пред мъжете - дамски принадлежности.
6. Твърде много реклами. Дори самото съдържание на рекламите да не ни дразни, понякога твърде дългото показване на такива, или прекаленият обем в медиите, е нещо, което не ни харесва. Отнася се за прекомерно дълги телевизионни рекламни блокове, твърде много маркетингови имейли, реклами които изскачат от уебсайтове, в телефони, таблети. Рекламодателите се опитват да покрият всяко съществуващо ъгълче от медийното пространство.
6. Реклами с по-висок звук. Ситуацията е позната: гледа се филм или телевизионно предване и започва рекламният блок на телевизионният канал, когато човек внезапно е стреснат от далеч по-завишеният звук на рекламата. Той намалява с дистанционното разтревожен. Когато филмът или предаването отново започнат, увеличава отново, защото не ги чува. Шумната телевизионна реклама е повод за стотици оплаквания в десетки държави всяка година. В Щатите регулаторът FCC отговаря за следенето на звука в телевизионните реклами от 2011 г. Но експерти коментират, че това не е ефективно, защото постановлението е, че рекламата не може да прехвърля средния звук на предаването или филма, които се излъчват. Средностатистическите данни за това може да се манипулират. Така че рекламодатели могат да използват данните, за да създават много силни и шумни средни звуци в рекламата. Освен това има свидетелства, че каналите пускат по-шумните части на филмите (например с експлозии, сцени на преследване), преди рекламния блок. По ирония, колкото по-силно звучи рекламата, толкова повече я е намразил човекът.
4. Реклама преди видеото в YouTube и в други сайтове. Искаме да гледаме музиката, която обичаме, трейлъри на филми, най-нови видеоклипове, но вече на каква цена: задължени сме поне 4 секунди да прегледаме реклама преди да започнат. Понякога е обидно.
3. Реклами на лекарства. В зависимост от това кой канал гледаме от вкъщи, можем да се натъкнем на реклами на медикаменти за поддържане на сърдечно-съдовата система, нервната система, диабет, депресия, различни синдроми. И много често в една 60-секундна реклама 20 секунди разказват за блаженството от лекарството, а 40 - за ужасяващата болест с нейните симптоми. Често се пропускат страничните ефекти.
2. Изкривяване на истината. Дали се лъже. Е, не съвсем. Рекламата не може да лъже, но тя може красиво да преувеличава истината до степен на абсурдност на твърденията.
1. Прекъсване. Това е най-често срещаното оплакване от рекламата в международен план. Проблемът е регистриран при потребителите на всички медии - телевизия, радио, смартфони, таблети. Внезапно се спира преживяването с избраното медийно излъчване. За реклама. После връщането към предаването е сякаш след цяла вечност. Изживяването е неприятно. Това е една от причините да се предпочитат от рекламодателите през последните години т.нар. native ads - реклами, които се вписват в медийното съдържание като естествена част от него.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.