10 тенденции, които ще влияят на потреблението през 2011г.

10 тенденции, които ще влияят на потреблението през 2011г.

През следващата година повечето компании ще се съсредоточат върху засилване на връзката между клиентите и марките им, показва шестата поредна годишна прогноза на агенцията JWT за тенденциите и нагласите, които ще окажат най-силно въздействие върху поведението на потребителите през следващата година. Другата важна цел, към която ще се стремят марките е да върнат нивата на продажбите си от преди рецесията, сочи докладът.

Ето и основните тенденции за 2011 г., прогнозирани от JWT:

Местата за продажба като „пространство от нов вид”: Трансформиране на местата за търговия на дребно, които само отчасти ще бъдат за пазаруване. Като следствие на все по-големия брой хора, които пазаруват по интернет или свалят дигитални версии на физически стоки, реалното пазаруване се превръща в нещо повече от избор на стоки и плащане на касата. То е изживяване, което ще изисква специална обстановка и специално обслужване, а не просто обичайната търговия на стоки.

Яж, моли се, ползвай технологии: Ако има една-единствена категория, към която потребителите са отдадени изцяло, то това е категорията на технологиите. По целия свят високотехнологични устройства и услуги бързо се превръщат в неразделна част от ежедневието. В един взаимосвързан пазар, движен и организиран чрез технологиите, всяка новост в тази област ще бъде много повече от лукс и греховно удоволствие.

Детехнологизиране: Все повече хора ще избират да се „изключат” - поне временно - или да се ангажират само с една технология за момента с цел да се пренасочат към offline настоящето и/или да пренастроят ума си, за да бъдат по-ефективни.

„Като следствие на все по-дълбокото интегриране на технологичните устройства в живота на хората, технологията ще се превърне в изключително ценно притежание, а уменията за ползването ù - в изключително ценно умение в световен мащаб. Колкото повече мрежата и джаджите около нас еволюират, толкова повече киберсветът и реалният свят започват да се преплитат, като дигиталният свят става все по-персонализиран към индивидуалните потребители”, казва Ан Мак, директор в JWT. “Но колкото повече нараства нашата зависимост от технологиите, толкова повече ще нараства и желанието ни да се „изключваме” от нея, поне временно”, обяснява тя последните две взаимноизключваще се тенденции.

„Локацията е всичко”: драстичното нарастване на услугите, зависещи или базирани на конкретна локация, които трансферират данни от мобилните телефони;

„Мобилният телефон като универсална платформа”: смартфоните и подобни устройства се превръщат в предпочитана платформа за маркетингова дигитална активност.

„Модата на малкото”: изместване в предпочитанията от „по-голямото е по-добро” във всякакъв смисъл: от домовете до автомобилите и мобилните технологии.

„Радикална прозрачност”: поведение от типа „нямам какво да крия” се наблюдава все по-често в социалните мрежи.

Тенденциите, определени от агенцията са резултат от количествено и качествено проучване, проведено през годината. За прогнозите са допринесли около 50 стратегически планьора на JWT от около 25 пазара, както и интервюта с експерти и влиятелни личности в областта на търговията на дребно, медиите, технологиите, game индустрията, урбанизацията, психологията, както и представители на академичното общество.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ