12-те крачки към ада в рекламата и криейтива по Милтън Глейзър

12-те крачки към ада в рекламата и криейтива по Милтън Глейзър

Професионалният етикет повелява – всеки творчески процес започва от вникването в същността и природата на това, което искаме да създадем или променим. Това споделя знаменитият графичен дизайнер Милтън Глейзър, авторът на логото "I ♥ New York", преподавател и хуманист.

Ясно е, че в творческите професии въпросът за истината и неистината е почти винаги на дневен ред. Голяма част от това, което е плод на творчески труд, може да се разглежда като изкривяване или пък разкрасяване на абсолютната истина.

Но, в крайна сметка за етичната страна на нещата всеки е отговорен пред собствената си съвест. И все пак има една възможна скала на ценности, по която може да се измери нивото на изкривяване на истината, казва Милтън Глейзър. Той я нарича „12 крачки към ада в творческите професии” и я предлага за всеобщо споделяне с искреното признание, че на самият него му се е случвало да извърви някои от тези крачки.

 1. Дизайн на опаковка, която изглежда по-добре от съдържанието й.

 2. Дизайн на постер за скучен филм, който го представя като страхотна комедия или супер хит.

 3. Дизайн на нова, недоказала се марка вино, създаващ впечатление, че отдавна е на пазара.

 4. Дизайн за корица на книга, чието съдържание авторът на дизайна намира за банално, скучно, противно.

 5. Дизайн на сувенири от стоманени отломки от Световния Търговски център за продажба по случай паметна годишнина от 11 септември.

 6. Дизайнерско обслужване на фирма, чието ръководство се държи надменно и неетично.

 7. Дизайн на опаковка на продукт с високо съдържание на захар/ консерванти/ оцветители, предназначен за деца.

 8. Дизайнерски услуги за компания, която експлоатира детски труд.

 9. Дизайн за диетичен продукт, който не дава очаквания и обещаван ефект.

10. Дизайн за реклама на кандидат-депутат или партия, чиито законопроекти ще са във вреда на обществото.

 11. Дизайн на реклама за автомобил, който не отговаря на елементарните изисквания за техническа безопасност.

 12. Създаване на реклама за продукт, чиято честа употреба може да причини смърт.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ