12 фалирали марки, които продължават да живеят

12 фалирали марки, които продължават да живеят

12 фалирали марки, които продължават да живеят

Има разлика между това да имаш добра марка и да имаш добър бизнес.

Някои от обичаните американски марки като Tower Records или Circuit City приключиха живота си с фалит и съдебни дела. Други достигнаха до дъното, но оживяха и сега са сред водещите в света. Например Converse. През 2001 г. тя подаде документи за защита от фалит до американските власти. След това бе купена от Nike и превърната в глобалната марка спортни обувки за младежите, която всички познаваме.

Банкрутът невинаги е краят на пътя, коментират маркетинг авторите от Business Insider. Те представят списък на 12-те марки, които отдавна се смятат за загинали в САЩ, но продължават да живеят в ума на хората и като припомнят за себе си чрез логото си, поставено на различни продукти. Списъкът изглежда така.

12. Pan Am. Тази марка е създадена през далечната 1927 г. Някога това бе най-големият международен авиопревозвач в Съединените щати. През 1991 г. обаче фалира. Повече от 20 години в небето не е летял самолет с това име. Това бе първата авиокомпания, която внедрява компютъризираната система за резервация на места в самолета и джъмбо джетовете за пътнически превоз. Въпреки че вече реално не работи, логото на марката все още живее върху фланелки, портмонета и в популярен сериал с участието на Кристина Ричи по телевизия ABC.

11. Tower Records. Създадена през 1960 г., тя подава документи за фалит през 2004 г. Тази компания създава концепцията за музикалния мегамагазин. Фалитът й се дължеше на продължителна задлъжнялост. Завещанията на марката ще живеят вечно в съзнанието на потребителите.

 

10. Polaroid. Създадена през 1937 г., фалира през 2001 г. Това бе пионерът в камерите за моментални снимки. Сега технологията не е нищо повече от опция за филтриране във фотоприложенията за смартфони. За жалост компанията не бе достастъчно бърза, за да скочи навреме в дигиталния свят, изчаквайки чак до 2008 г., за да промени своя продукт. Марката се опита да набере скорост като нае Лейди Гага за криейтив директор на специална линия камери и като създаде приложение за смартфони на име Polamatic.

9. Texaco. Някога това бе най-голямата петролна компания в света. Основана е през 1901 г. Подаде документи за фалит през 1987 г. През 2001 г. се влива в Chevron. Първоначално името на новосформирана структура е ChevronTexaco, послед думата Texaco е премахната от името. Днес в Щатите все още има няколко бензиностанции с името Texaco, които оперират. Останалите са преименувани на Цхежрон.

8. Ritz Camera Centers. Тази компания все още ръководи онлайн магазини, но услугите и продуктите й са само един „скелет“ на това, което тя беше. Основана е 1918 г. Подава документи за фалит два пъти – през 2009 и 2012 г. Някога това е бил най-големият магазин за кемри в Щатите.

 

7. Zenith Electronics. Технически погледнато LG все още продава продукти с логото на тази марка. Тя е създадена през 1918 г. и залязва 1999 г. Южнокорейският гигант LG Electronics я купува и така тя се слива с него. Преди да възникнат проблемите с бизнеса й тя е един от най-големите търговци на радио и телевизионни устройства в САЩ.

6. Circuit City. Днес няма вече магазини с това лого. Преди години това бе вторият по големина търговец на потребителска електроника в САЩ след Best Buy. Веригата е основана 1949 г. Подава документи за фалит 2008 г. Смята се, че тази компания е направила невзъможното – в епохата, когато повечето америцанци са се влюбвали в електронните устройства и тя е имала възможност да им ги продава, бизнеът й е загинал. Сега се помни, защото много от магазините й са превърнати в ресторанти.

5. DHL. Учудени сте, налши? Днес няма нито един DHL в САЩ, пише Business Insider. Компанията е основана през 1969 г. Фалира в САЩ през 2008 г. Установява се в Америка, но не успява да се справи с голямата конкуренция на фирмите за куриерски и спедиторски услуги като FedEX и UPS. Накрая е принудена да затвори вратите на всичките си офиси в САЩ и да освободи над 15 хил. служители. За сметка на това дейността й в Европа, включително и в България процъфтява

4. Borders. Ако посетите уеб-сайта на тази компания автоматично ще ви пренасочат към Barnes & Noble. 40-годишната марка мегакнижарници не успя да направи прехода към бизнеса с онлайн и дигитални книги.

 

3. Sharper Image. Все още се продават продукти с нейния лиценз, въпреки че компанията на практика не търгува нищо. Подава молба за фалит през 2008 г. Основана е през 1977 г. От 2004 г. насам продажбите й на потребителска електроника започват драстично да спадат на фона на ожесточената конкуренция от Best Buy и други продавачи. Сега в някои от магазините в САЩ се продават продукти с тази марка. Например в Bed Bath & Beyond. Което означава, че компанията буквално не струва повече от логото си.

2. Blockbuster Video. Създадена е 1985 г. 2010 г. обявява фалит. Тогава дългът й е 1 милиард долара.

 

 

1. Pet.com. Тя се превръща от публична компания на стойност 80 милиона долара в напълно изчезнал бизнес за по-малко от година. Марката бе онлайн магазин за домашни любимци. Днес URL адресът Pets.com води директно до уеб-страницата Pet Smart. Въпреки това мнозина ще продължават да си спомнят една от емблемите на компанията – талисманът куче от чорап дело на рекламна агенция TBWA/Chiat/Day в Сан Франциско.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ