12 фалирали марки, които продължават да живеят

12 фалирали марки, които продължават да живеят

Има разлика между това да имаш добра марка и да имаш добър бизнес.

Някои от обичаните американски марки като Tower Records или Circuit City приключиха живота си с фалит и съдебни дела. Други достигнаха до дъното, но оживяха и сега са сред водещите в света. Например Converse. През 2001 г. тя подаде документи за защита от фалит до американските власти. След това бе купена от Nike и превърната в глобалната марка спортни обувки за младежите, която всички познаваме.

Банкрутът невинаги е краят на пътя, коментират маркетинг авторите от Business Insider. Те представят списък на 12-те марки, които отдавна се смятат за загинали в САЩ, но продължават да живеят в ума на хората и като припомнят за себе си чрез логото си, поставено на различни продукти. Списъкът изглежда така.

12. Pan Am. Тази марка е създадена през далечната 1927 г. Някога това бе най-големият международен авиопревозвач в Съединените щати. През 1991 г. обаче фалира. Повече от 20 години в небето не е летял самолет с това име. Това бе първата авиокомпания, която внедрява компютъризираната система за резервация на места в самолета и джъмбо джетовете за пътнически превоз. Въпреки че вече реално не работи, логото на марката все още живее върху фланелки, портмонета и в популярен сериал с участието на Кристина Ричи по телевизия ABC.

11. Tower Records. Създадена през 1960 г., тя подава документи за фалит през 2004 г. Тази компания създава концепцията за музикалния мегамагазин. Фалитът й се дължеше на продължителна задлъжнялост. Завещанията на марката ще живеят вечно в съзнанието на потребителите.

 

10. Polaroid. Създадена през 1937 г., фалира през 2001 г. Това бе пионерът в камерите за моментални снимки. Сега технологията не е нищо повече от опция за филтриране във фотоприложенията за смартфони. За жалост компанията не бе достастъчно бърза, за да скочи навреме в дигиталния свят, изчаквайки чак до 2008 г., за да промени своя продукт. Марката се опита да набере скорост като нае Лейди Гага за криейтив директор на специална линия камери и като създаде приложение за смартфони на име Polamatic.

9. Texaco. Някога това бе най-голямата петролна компания в света. Основана е през 1901 г. Подаде документи за фалит през 1987 г. През 2001 г. се влива в Chevron. Първоначално името на новосформирана структура е ChevronTexaco, послед думата Texaco е премахната от името. Днес в Щатите все още има няколко бензиностанции с името Texaco, които оперират. Останалите са преименувани на Цхежрон.

8. Ritz Camera Centers. Тази компания все още ръководи онлайн магазини, но услугите и продуктите й са само един „скелет“ на това, което тя беше. Основана е 1918 г. Подава документи за фалит два пъти – през 2009 и 2012 г. Някога това е бил най-големият магазин за кемри в Щатите.

 

7. Zenith Electronics. Технически погледнато LG все още продава продукти с логото на тази марка. Тя е създадена през 1918 г. и залязва 1999 г. Южнокорейският гигант LG Electronics я купува и така тя се слива с него. Преди да възникнат проблемите с бизнеса й тя е един от най-големите търговци на радио и телевизионни устройства в САЩ.

6. Circuit City. Днес няма вече магазини с това лого. Преди години това бе вторият по големина търговец на потребителска електроника в САЩ след Best Buy. Веригата е основана 1949 г. Подава документи за фалит 2008 г. Смята се, че тази компания е направила невзъможното – в епохата, когато повечето америцанци са се влюбвали в електронните устройства и тя е имала възможност да им ги продава, бизнеът й е загинал. Сега се помни, защото много от магазините й са превърнати в ресторанти.

5. DHL. Учудени сте, налши? Днес няма нито един DHL в САЩ, пише Business Insider. Компанията е основана през 1969 г. Фалира в САЩ през 2008 г. Установява се в Америка, но не успява да се справи с голямата конкуренция на фирмите за куриерски и спедиторски услуги като FedEX и UPS. Накрая е принудена да затвори вратите на всичките си офиси в САЩ и да освободи над 15 хил. служители. За сметка на това дейността й в Европа, включително и в България процъфтява

4. Borders. Ако посетите уеб-сайта на тази компания автоматично ще ви пренасочат към Barnes & Noble. 40-годишната марка мегакнижарници не успя да направи прехода към бизнеса с онлайн и дигитални книги.

 

3. Sharper Image. Все още се продават продукти с нейния лиценз, въпреки че компанията на практика не търгува нищо. Подава молба за фалит през 2008 г. Основана е през 1977 г. От 2004 г. насам продажбите й на потребителска електроника започват драстично да спадат на фона на ожесточената конкуренция от Best Buy и други продавачи. Сега в някои от магазините в САЩ се продават продукти с тази марка. Например в Bed Bath & Beyond. Което означава, че компанията буквално не струва повече от логото си.

2. Blockbuster Video. Създадена е 1985 г. 2010 г. обявява фалит. Тогава дългът й е 1 милиард долара.

 

 

1. Pet.com. Тя се превръща от публична компания на стойност 80 милиона долара в напълно изчезнал бизнес за по-малко от година. Марката бе онлайн магазин за домашни любимци. Днес URL адресът Pets.com води директно до уеб-страницата Pet Smart. Въпреки това мнозина ще продължават да си спомнят една от емблемите на компанията – талисманът куче от чорап дело на рекламна агенция TBWA/Chiat/Day в Сан Франциско.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял
Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
Истинската роля на имейла
Защо всяка работна среща трябва да започва точно навреме
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.