Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|13 съвета за по-ефективни имейл кампании
Три са нещата, които истински тревожат всеки предприемач: 1. Управление на паричния поток; 2. Намирането на точния партньор/наемането на правилния екип; 3. Натискането на бутона „Изпрати” на поредната имейл кампания.
На пръв поглед, електронната поща изглежда като нещо просто, тъй като хората, на които изпращате имейли, са избрали да ги получават (надяваме се, че използвате opt-in списък). Това е преимущество - имате привилегията да общувате с личности, които сте поканили, в относителната уединеност на тяхната входяща кутия. Нужно ви е само да създадете въздействащо послание и бум! – готови сте.
Но електронната поща е и едно от най-важните оръжия за онлайн маркетинг. Множество зъбчати колела участват в този сложен процес. Объркайте едно и ще блокирате целия механизъм. Затова ви предлагаме няколко полезни съвета, които ще ви помогнат да управлявате имейл машината си безпогрешно.
1. Прекарвайте също толкова време върху полето „Тема”, колкото върху останалата част от имейла.
За електронното съобщение темата е като заглавието на вестникарска статия. Нито най-въздействащата проза, нито най-съблазнителното предложение ще ви спасят, ако никой не отвори имейла ви. Няколкото думи в полето „Тема” са най-важните от цялото ви послание, затова заслужават допълнително внимание.
„Най-добре попълнените полета съдържат информация, която получателите наистина ценят – кратко и ясно съдържание, което не е нито твърде скучно, нито твърде остроумно, но призовава към действие”, казва Хънтър Бойл, старши директор за бизнес развитие към AWeber, компания за софтуер за целите на имейл маркетинга от Чалфонт, Пенсилвания. „Представете си един зает човек, който си казва „И какво от това?”, докато преглежда пълната си входяща кутия”, допълва той. „Какво бихте казали, за да привлечете вниманието му само за няколко секунди?”
При запълването на полето „Тема”, помага и да се замислите за конкретен проблем, на който вашите оферта и имейл предлагат решение. Например, ако посланието ви се отнася за бизнес обучение, изразете разочарованието, което изпитват хората в средата на професионалното си развитие. Можете да подразните абонатите си с думите „5 признака, че кариерата ви е достигнала задънена улица” или „Проправете си нов професионален път”.
Ключът към всяко добро съдържание – дали в полето „Тема”, или другаде – е следният: направете го достатъчно конкретно, за да бъде то практически приложимо, но и достатъчно универсално, за да могат повече хора да се припознаят в него.
2. Посланието в полето „Тема” трябва да е кратко
Имейлите, чиято тема съдържа между 6 и 10 думи са най-отваряни. Въпреки това обаче, маркетинг служителите обикновено пишат между 11 и 15, сочи проучване на Retention Science, за което са анализирани 260 милиона имейла и 540 маркетингови кампании.
„Всички ние трябва да си поставим предизвикателството да влагаме много смисъл в малко, но въздействащи думи”, казва Боил. „Tweet-овете и заглавията на блог публикациите са чудесен пример за това.”
3. Направете имейлите си достъпни за мобилни устройства
Не пишете съобщения, които биха изглеждали странно на малък екран. Уверете се, че имейл платформата, която използвате, разполага с подходящ дизайн за мобилни устройства.
4. Използвайте подзаглавия
Онези между 7 и 10 думи в предварителното представяне са първото нещо, което получателят ще види. Уверете се, че подзаглавието ви грабва вниманието и допълва заглавието. Мнозина опорочават това ценно пространство с шаблонни фрази като „Имате проблеми с достъпа до съдържанието? Посетете нашия уебсайт”.
„Не прахосвайте това пространство!” казва Бойл. „Приемете го като кратко описание, което да излиза в резултатите от търсенията.”
5. Пишете като човешко същество
Пишете от ясна гледна точка, като истински човек на истински човек. Съдържанието трябва да звучи като идващо от човешко същество – в първо лице („Аз” или „Ние”), – а не от робот. Обръщайте се към получателя с „вие” и използвайте естествен език.
6. Призовавайте към конкретни действия
Бъдете възможно най-конкретни и повторете посланието 2 пъти в имейла. Вместо по-общото „Свържете се с нас” опитайте „Вземете своята 15-минутна консултация” или „Вземете своето копие”.
Както казва Джоана Вийб, „Не наблягайте на действието, а на резултата от него. Не „Изпробвайте безплатната версия”, а „Отървете се от проблемите със съставянето на графици”.”
7. Използвайте въздействащи изображения
Избягвайте скучните, безлични опорни изображения и избирайте уникалните, които не се срещат другаде – особено онези от бюлетините на конкурентните ви компании. Полезни източници са Mountain View, Compfight, Dreamstime, Photo Pin, freeimages, Public Domain Pictures, Fotolia, Ancestry Images и morgueFile. Уверете се, че сте прочели дребния шрифт, защото в някои случаи има ограничения за комерсиална употреба.
8. Можете да използвате анимирани изображения или видео линкове
Ако една картина струва колкото 1000 думи, анимираните изображения и видеоклиповете са дори по-ценни. Можете да ги вграждате в имейлите или да слагате линкове.
Освен това, можете да ползвате и GIF изображения. Има много сайтове, които ви помагат да създавате такива – GIFMaker.me, MakeAGIF.com, а GifDeck ви позволява да превръщате SlideShare изображения в страхотни, вградими GIF изображения, които са по-въздействащи от статичните.
9. Включвайте послепис
В послеписа можете да представите офертата си по различен начин, да създадете усещане за неотложност или да добавите още информация. Освен това, послеписът ви дава възможност да подчертаете човешкия си, личен подход.
„Не случайно послеписите още се срещат в различните видове имейли – все още работят”, казва Бойл. „След като сте сложили „П.П.” на края на имейла, използвайте го като призив към действие, което подкрепя първоначалната ви оферта, вместо да въвеждате нова такава. По този начин, хората, които само сканират имейлите си с поглед, ще знаят за какво става въпрос и ще могат да отреагират.”
10. Дайте на получателите си възможност да изпратят своята рецензия и да препращат имейлите ви
Позволете на абонатите си да споделят бюлетините ви със свои познати и да се свързват с вас – чрез споделяне, коментари, препращане или прост отговор.
11. Оценявайте имейлите си преди да ги пратите, за да сте сигурни, че езикът отговаря на таргет аудиторията ви
Някои имейл платформи предлагат възможност за рецензия. Можете да използвате услуги като The Readability Test Tool (read-able.com) или алтернативния на Flesch-Kincaid инструмент, вграден в Microsoft Word, който осигурява статистика за четивността на съдържанието, например информация за броя на пасивните изречения.
12. Проверявайте използваните линкове
Кликвайте върху тях и се уверете, че работят и водят до желаната от вас страница.
13. Преди да "дръпнете спусъка", изпратете имейла на себе си
„Маркетинговото клише „Винаги изпробвайте” е задължително за вашите имейл процеси”, казва Бойл. „Всички правим грешки, но е хубаво да разполагате с още един чифт опитни очи, които да преглеждат имейлите, преди да ги разпратите до абонатите си. Редуцирането на техническите грешки и на още по-ужасните „без-да-искам” имейли печели доверието на клиентите ви, затова му отделяйте време!”
Ан Хандли за Entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.