Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Близо 17% от парите за реклама в България ще бъдат вложени в дигитални медии през 2017 г.
През 2017 г. една шеста, или 16,7% от парите похарчени за реклама в България, ще бъдат вложени в дигитални медии. Останалите ще са насочени в рекламата в традиционните телевизия, радио и печат.
Това сочи прогноза на глобалната медийна агенция Carat. Агенцията публикува очакванията си за развитие на рекламния пазар у нас и в световен мащаб през тази и следващата година.
Според нея през 2017 г. в световен план близо 30% от глобалните разходи за реклама ще са в дигитални медии и те ще достигнат нива от 161 млрд. долара. През 2016 г. се очаква увеличение на инвестициите в реклама от 4,5%, до 538 млрд. долара. Основните събития, които ще окажат положителен ефект върху сектора, са кандидат-президентската кампания в САЩ, Олимпийските игри в Рио де Жанейро и Европейското първенство по футбол. Положителната тенденция на увеличение на глобалната рекламна инвестиция се очаква да остане и през 2017 г., със същите нива от очаквани 4,5%.
Броят на държавите, в които дигиталните медии са основен канал в микса и отнемат първенството на телевизията, вече е 12. Към първата десетка, в която влизат Великобритания, Ирландия, Канада и Австралия, тази година се присъединяват Естония и Хонконг. Очаква се в този списък до 2018 г. да влязат още САЩ, Германия, Австралия и Тайван.
Докладът потвърждава прогнозите за възход на дигиталната реклама. Тя се превръща в движеща сила на пазара през 2016 г., благодарение на силния растеж на мобилната реклама, онлайн видео форматите и социалните медии. Всеки един от тези канали се очаква да отбележи двуцифрен ръст на инвестиции, както през тази, така и през следващата година.
Регионът на Централна и Източна Европа се очаква да се завърне към положителен ръст през 2016 г., главно благодарение на стабилизацията на руския рекламен пазар. У нас тенденцията за увеличение също се запазва. За България Carat запазва прогнозата си за увеличение на общите рекламни инвестиции през 2016 г. с 2,9% и с 2,7% през 2017 г. Дигиталните медии се очаква да бъдат най-добре представящият се рекламен канал, с ръст на годишна база от 10,6% за 2016 г. В основата на този ръст ще бъде вече наложилото се за една година у нас автоматизирано закупуване на реклама (programatic buying), мобилната и онлайн видео реклама.
Прогнозата е съставена на базата на данни за 59 пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.