Близо 17% от парите за реклама в България ще бъдат вложени в дигитални медии през 2017 г.

Близо 17% от парите за реклама в България ще бъдат вложени в дигитални медии през 2017 г.

През 2017 г. една шеста, или 16,7% от парите похарчени за реклама в България, ще бъдат вложени в дигитални медии. Останалите ще са насочени в рекламата в традиционните телевизия, радио и печат.

Това сочи прогноза на глобалната медийна агенция Carat. Агенцията публикува очакванията си за развитие на рекламния пазар у нас и в световен мащаб през тази и следващата година. 

Според нея през 2017 г. в световен план близо 30% от глобалните разходи за реклама ще са в дигитални медии и те ще достигнат нива от 161 млрд. долара. През 2016 г. се очаква увеличение на инвестициите в реклама от 4,5%, до 538 млрд. долара. Основните събития, които ще окажат положителен ефект върху сектора, са кандидат-президентската кампания в САЩ, Олимпийските игри в Рио де Жанейро и Европейското първенство по футбол. Положителната тенденция на увеличение на глобалната рекламна инвестиция се очаква да остане и през 2017 г., със същите нива от очаквани 4,5%. 

Броят на държавите, в които дигиталните медии са основен канал в микса и отнемат първенството на телевизията, вече е 12. Към първата десетка, в която влизат Великобритания, Ирландия, Канада и Австралия, тази година се присъединяват Естония и Хонконг. Очаква се в този списък до 2018 г. да влязат още САЩ, Германия, Австралия и Тайван. 

Докладът потвърждава прогнозите за възход на дигиталната реклама. Тя се превръща в движеща сила на пазара през 2016 г., благодарение на силния растеж на мобилната реклама, онлайн видео форматите и социалните медии. Всеки един от тези канали се очаква да отбележи двуцифрен ръст на инвестиции, както през тази, така и през следващата година. 

Регионът на Централна и Източна Европа се очаква да се завърне към положителен ръст през 2016 г., главно благодарение на стабилизацията на руския рекламен пазар. У нас тенденцията за увеличение също се запазва. За България Carat запазва прогнозата си за увеличение на общите рекламни инвестиции през 2016 г. с 2,9% и с 2,7% през 2017 г. Дигиталните медии се очаква да бъдат най-добре представящият се рекламен канал, с ръст на годишна база от 10,6% за 2016 г. В основата на този ръст ще бъде вече наложилото се за една година у нас автоматизирано закупуване на реклама (programatic buying), мобилната и онлайн видео реклама. 

Прогнозата е съставена на базата на данни за 59 пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 4-ти до 10-ти ноември
Намаляването на разходите на Volkswagen е необходимо след „десетилетия на структурни проблеми“
Съвети за водене на преговори от шеф на компания, управляваща активи за 2 млрд. долара
"Алианс за права и свободи" дава подкрепа за декларацията на ПП-ДБ за санитарен кордон около Пеевски
И от "Възраждане" се обявиха за повторно преброяване на гласовете от изборите
Борисов: Не държа да бъда премиер, но председателят на НС трябва да е от ГЕРБ
Причините, които могат да направят Тръмп или Харис следващия президент на САЩ
МЕЧ иска цялостно касиране на изборите