3 причини да прочетете „Добри дела“ от Филип Котлър

3 причини да прочетете „Добри дела“ от Филип Котлър

Книгата „Добри дела“ (изд. „Сиела”) зае мястото си по рафтовете с бизнес литература във всички книжарници у нас през последния месец. Ако се питате дали подобно четиво ще бъде полезно за вас, за вашия бранд, то нека обобщим  три причини, заради които прочитането на „Добри дела“ само по себе си е стъпка за развитието на всяка компания:

Причина №1: Автор е гуруто на маркетинга Филип Котлър. Да, самият Филип Котлър!

Любимец на индустрията и на всички университетски преподаватели, американският експерт е считан за един от основоположниците на съвременния маркетинг. Филип Котлър е автор на десетки публикации и научни трудове, работил е като консултант за компании от ранга на IBM, „Дженерал Електрик“ и „Мишлeн“ и е избран на четвърто място в класацията на „Файненшъл таймс“ за най-големите имена в мениджмънта на всички времена (след Джак Уелч, Бил Гейтс и Питър Дракър).

Сред най-големите постижения на Котлър е работата му в сферата на социалния маркетинг - планирането и прилагането на различни инициативи, създадени с цел да осъществят социална промяна и да бъдат в полза на обществото, използвайки похвати от търговския маркетинг. Именно върху това се фокусира и „Добри дела “ – книга, написана съвместно с експертите в областта на социалния маркетинг Дейвид Хескил и Нанси Лий.

Причина №2: Най-сетне въпросът за социалната ангажираност на компаниите е разгледан с необходимото внимание в съвременен контекст.

Филип Котлър налага термина „социален маркетинг“ още през 70-те години на миналия век, но за съжаление, твърде често социално ангажираните инициативи на фирмите са сведени просто до съставка от формулата за налагане на даден бранд на пазара. Всички знаят, че една компания трябва да демонстрира определена загриженост – било към околната среда, било към икономическата и социална обстановка в държавите, в които оперират клоновете на предприятието. Но какви са истинските ползи за бизнеса от подобни начинания? Как да бъде намерена именно такава ниша, в която компанията може да бъде обществено полезна и същевременно винаги положително разпознавана като бранд? Колко време траят резултатите от една социална кампания?

В реалност, в която множество фирми правят дарения, съобразяват се с екологичните норми и европейски стандарти и имат инициативи за подобряване на местната инфраструктура, как да изпъкнем и да направим нашата социална кампания „вирусна“ и особено обществено значима?

Отговорите на всички тези въпроси се крият в „Добри дела“.

Причина №3: Примери, примери, примери.

Теорията и статистическите данни са неизменна част от професионалната литература, но в „Добри дела“ е отделено много място и за примери – казуси, с които Филип Котлър и съавторите му са се сблъскали лично в практиката си. Освен, че въпросните казуси разведряват 276-те страници от книгата и я правят изключително увлекателно четиво, те са много полезни и от гледна точка вдъхновение и генериране на идеи.

Ще прочетете за нестандартни и изключително ефективни социални инициативи, които не само ще осигурят печалба в дългосрочен план, но и наистина ще направят света малко по-добър.

Нужно е добро проучване, въображение и определена доза финес при провеждането на качествен социален маркетинг. „Добри дела“ ще ви научи на основното, необходимо ви за да направите добро и за бранда си, и за хората.

Поръчайте  „Добри дела“ от E-zona.bg с 25% отстъпка!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ