3 причини да прочетете „Маркетингово позициониране“ от Станимир Андонов

3 причини да прочетете „Маркетингово позициониране“ от Станимир Андонов

През последния месец много се шуми около новоизлязлата книга на известния маркетолог и настоящ преподавател във ВЗУФ Станимир Андонов. „Маркетингово позициониране“ (изд. „Изток-Запад“) помага на специалисти и новобранци да научат повече за съвременния свят на маркетинга, като обединява в себе си теория, практически примери и малко известни досега изследвания на пазара.

Ето три причини, поради които си струва да добавите това издание на вашия рафт с професионална литература:

Първа причина: Книгата събира абсолютно всичко за маркетинговото позициониране на едно място и предлага слабо познати за България иновативни маркетинг решения

На достъпен език и на база дългогодишните си изследвания, Станимир Андонов разяснява „от А до Я“ що е то маркетингово позициониране. От книгата ще научите кои са най-често използваните в практиката стратегии за позициониране и репозициониране на продукти и брандове, както и това какво прави една стратегия успешна или тотален провал. Множество казуси илюстрират всяко теоретично правило, като особено интересни са описаните маркетинг гафове на големи корпорации – ярък пример за това как независимо от предварителните проучвания, вложените ресурси или иновативността, някои маркетинг стратегии рухват поради елементарно недовиждане.

Друг ценен аспект на „Маркетингово позициониране“ е фокусът на книгата върху конкуренцията в бизнеса. Макар че много компании в България предпочитат да се държат така, сякаш държат с лекота най-големия дял на пазара (твърдение, често разминаващо се с реалността), конкурентите винаги трябва да бъдат държани под око. Най-малкото – за да се поучим от техните грешки. Авторът предлага разработен модел за анализ на нивата на диференциране и конкуренция между компаниите и техните продукти, готов за прилагане за всяка фирма. Не по-малко интересни са описаните изследователски подходи за разкриване на възприятията и предпочитанията на потребителите, както и малко познатият у нас модел на Harvard Business School за прогнозиране на дългосрочната стойност на клиентите.

Втора причина: Опитът и проучванията на Станимир Андонов

Възпитаник на УНСС, Станимир Андонов защитава докторат по маркетинг в Института за икономически изследвания на БАН. Освен със сериозния си опит като преподавател в учебни заведения от ранга на УНСС, НБУ, M3 Communications College и ВУФЗ, авторът може да се похвали и с ръководната си дейност в национално представително изследване на маркетинговото позициониране на застрахователните компании в България.

Нещо повече, Андонов е част от екипа, осъществил първото невромаркетингово изследване у нас и е автор на редица публикации и няколко книги в областта на маркетинга и невромаркетинга. Мениджър е на единствената агенция за невромаркетингови изследвания в страната „Neuromarketing Bulgaria“.

Трета причина: Книгата се радва на отлични отзиви от някои от най-големите признати специалисти по маркетинг в страната

Ако все пак се чудите дали наистина „Маркетингово позициониране“ се отличава от стандартните учебници и публикации по темата, то чуйте само какво казват за  книгата някои от големите имена в бизнеса и в сферата на маркетинга:

„Безспорно най-добрата книга за маркетингово позициониране към момента. Много комплексна, разбираемо написана, прекрасно илюстрирана и най-важното – с конкретни указания как да се постигне желаният бизнес резултат: маркетингов и като продажби.“, отбелязва проф. д-р Веселин Благоев, автор на първата българска книга по маркетинг, издадена през 1988 г.

„Виждам книгата като наръчник за разбиране и правене на маркетинговото позициониране. “, посочва доц. д-р Кристиян Хаджиев, ръководител на  департамент „Бизнес администрация“ в НБУ

„Заради живите примери, достъпния стил и структурираната методология четенето е приятно, а изводите могат незабавно да бъдат приложени в маркетинга на вашата фирма.“, коментира доц. д-р Венцислав Савов, бизнес редактор в сп. „Мениджър“ и преподавател в Датски колеж в София

Поръчайте книгата „Маркетингово позициониране“ сега с 25% намаление от онлайн книжарница E-zona.bg

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
САЩ започват голяма военна операция „Южно копие“ срещу латиномериканските наркокартели
Правителството предложи Румен Спецов за особен търговски представител в „Лукойл Нефтохим“
Борисов: България може още днес да получи дерогация за санкциите срещу руския петрол
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
Германия ще събира наборни войници чрез жребий и със задължителен медицински преглед
Мафията в TikTok: Как престъпните групировки използват социалните мрежи за набиране на кадри?