5 безболезнени начина да повишите цените

5 безболезнени начина да повишите цените

5 безболезнени начина да повишите цените

Може да звучи нелогично, но много фирми в развитите икономики планират да повишават цените тези година. Вероятно вярват, че така ще повишат продажбите. Или може би се готвят да посрещнат по-големи разходи в производството и доставките. Материалите в много сектори поскъпнаха.

Много служители и работници в последните две години на кризата работят без дори малко повишение на заплатите. Може би настъпи момента, в който лоялните мениджъри чувстват, че е крайно време да набавят допълнителни средства, за да стимулират всички тези, които са ги поддържали през цялото това време и дори са се нагърбили с повече отговорности.

Но как да продадеш на клиента по-скъп продукт в условия на свито потребление и несигурна икономическа среда? Авторите в сп. Entreprenuer дават 5 идеи:

1. Предупредете за поскъпването. Въведете го в предварително обозначен етап. Уведомете клиентите, че цените ви ще се увеличат през следващия месец или следващото тримесечие. Така ще стимулирате допълнителни продажби сега. След това партито ще свърши и новите цени ще станат валидни. Обаче ще сте дали възможност на клиентите ви да купуват в по-голям обем на старите цени и така да спестяват пари. Хора с малък бизнес, прилагали тази практика, споделят, че предпочитат да уведомяват клиентите си за поскъпването 6 седмици предварително, за да имат време да възприемат решението.

2. Предложете отстъпки за редовните клиенти. Вземете пример от магазините за хранителни стоки и предложете специална цена за лоялните клиенти и по-висока за случайните и хората, които пазаруват там от време на време. Членските карти напоследък не се препоръчват, за предпочитане е магазинът да пази списък с кодове или имена, където се събират точки и записват посещенията, а не да ги карат да носят карти.

3. Възобновете или пакетирайте стари продукти и услуги. Добавете нови подобрения, правете комплекти от съществуващите продукти или променете дизайна и опаковките. Освежете предложенията си и така ще добавите стойност. А оттам ще ви е по-лесно да мотивирате по-висока цена.

4. Представете нови продкути. Един от най-големите проблеми в бизнеса с продажби на дребно е липсата на уникални продукти. Вие какво можете да предложите в тази насока?

5. Преразгледайте и променете продуктовия ви асортимент. Знаете ли кой от вашите продукти има най-малък дял в продажбите? А кой е най-хитовият, който най-много се разграбва? Ако не, открийте кои са те. След това изтеглете повече бавно продаваеми, ниско печеливши продукти и добавете по-голям брой от тези, които носят добър резултат. Освен това, вижте цените на вторите при конкуренцията, може да се окаже, че продавате някои неща прекалено евтино. Малките стратегически поскъпвания на малкия брой високооборотни продукти на фона на вече настъпилото поскъпване при конкуренцията, може да бъде възприето бързо от клиентите и някои от тях дори може да не забележат разликата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ