5 неопровержими закона на продажбите

5 неопровержими закона на продажбите

5 неопровержими закона на продажбите

В продажбите има 5 закона. Ако ги последва, всеки търговец и маркетолог ще разбере и почувства как сделките започват да се случват.

Това твърди американското списание за предприемачество Entrepreneur. То уточнява в материал, че законите са валидни както за онлайн, така и за реалните продажби. „Тези правила отключват вратата на масивния растеж на бизнес приходите”, допълват авторите.

Кои са всъщност те?

Ето ги!

1. Закон на стойността: Потребителите купуват само продукти и услуги, от които имат полза. Никой не купува от друг, защото е велик търговец. Всяко потребление е мотивирано от личната полза на човека, който отваря портфейла си. Всяка покупка е задвижена от вярата му, че той ще извлече тази полза. Ето защо най-дребното съмнение, прокраднало се в ума му, че продуктът няма да има очакваната полза, ще го откаже да го купи.

2. Закон на обезщетяването: Стойността идва с цената. Колкото повече ползи предлага на потребителя продуктът или услугата, толкова повече фирмата може да си позволява да вдига цената. Нищо стойностно в живота не идва безплатно. Цената е решаваща при пускането на продукта на пазара – изпраща съобщение колко може да се очаква от него.

3. Закон на влиянието:  Хората вярват и следват личности и юридически лица, на които имат доверие и които изглеждат експертно. Този закон е формулиран от Джон Максуел и упоменат в книгата му „21-те неопровержими закона на лидерството". В нея Максуел постановява простото и вечно правило: „Лидерството е влияние. Нито повече, нито по-малко”.

4. Закон на автентичността: Най-ценният подарък, който търговецът ще предложи на пазара, е той самият. „Докато опитвате да бъдете някой друг или поставяте действие или поведение на някой друг над вас самите, няма да можете истински да достигнете хората. Най-ценното нещо, което ще предложите, сте вие самите. Без значение какво си мислите, че продавате, всъщност офертата сте вие”, пишат Боб Бърг и Джон Дейвид Ман в книгата „Go-Giver”. В тази ситуация залогът на търговеца е всичко или нищо.

5. Закон на реципрочността: Търговията е връзка на непрекъснато взаимно даване. На пръв поглед повечето хора смятат, че тя е размяна, в която бизнесът предлага продукт или услуга, а потребителят плаща с пари за тях. Но не само. Важно е също бизнесът винаги да дава на хората още и още. Когато продава продукта или услугата, той трябва да дава на клиента и още нещо – бонус, подарък, жест. Само така човекът ще се завърне при него и ще идва отново и отново. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ