5 често срещани заблуди за маркетинга

5 често срещани заблуди за маркетинга

5 често срещани заблуди за маркетинга

Трудно е да признаем, но е факт: рекламата и маркетингът имат лоша репутация.

Популярна фланелка на дизайнер носи надпис "Дизайнът е честен. Рекламата лъже”. Може да се поспори с това твърдение, защото той също е доста пестелив откъм истината. Може да се каже дори, че дизайнът прави лоши продукти да изглеждат неустоими. Но е честно да се признае също и че рекламата често лъже. Тя преувеличава ползите. Разтегля границите на реалността. Когато го прави с хумор или драма, работи. Прави продуктите запомнящи се.

По въпроса за истината в нея е нужно да се направи преглед и на заблудите в индустрията. Често тези заблуди възникват сред клиенти и опоненти, поради неразбиране, неудобство.

Някои от тях са следните.

"Всичко е брандинг! Не може да се избегнат опитите да се прави впечатление."

За рекламните агенции често е забавно да виждат как компании правят заявки за "брандинг кампании". Дори е объркващо, понеже става явно, че много умни, добре образовани, схватливи бизнесмени не знаят какво е брандингът. Ако го разбираха, те не биха поискали "брандинг кампания”. Причината е проста: всичко, което се прави в рекламата е брандинг. Другото е рекламна кампания. 

"Зарежи граматиката! Перфектният правопис не е толкова важен в комуникацията. Важното е да се впечатлява."

Дори изречението да е структурирано красиво в реклама, следването на законите и правилата на езика остават много важни. Всъщност в рекламата може и да не се използват думи, изречения, пунктуация, каквито сме учили в училище. Задължителен елемент е обаче да се отправи съобщението й правилно, като хората не са впечатлявани от неправилната форма на езика, с който е изписвано, а от смисъла му. Граматиката е толкова важна в рекламата, колкото краснописът в графити изкуството.

"Не всеки може да има страхотна идея!"

Когато става дума за рекламната индустрия, всички сме мислители. Наистина сме такива. Дори най-глупавите идеи и мисли могат да са от полза, защото всички сме потребители на продукти. Имаме мнение и опит в пазаруването и в ползването на мрежата. Хората извън криейтива може да не са способни да изработят убийствена кампания, но това не означава, че гласът им не трябва да се чува.

"Проблем е да не се прави нищо!"

Ако видите криейтив хора да седят зад бюрото и да гледат в тавана, може да си помислите, че си губят времето. Ако ги видите да играят на пинг-понг, може да прецените, че ви губят времето и парите. Вероятно грешите. Страхотните идеи идват от подсъзнанието и най-добрият начин да ги накарате да заработят е като ги оставите намира.

"Играй на сигурно, за да спечелиш!"

Всъщност най-големият риск в рекламното поле, а и в много други професионални области, е да не се поеме такъв. Специално в маркетинга, ако заложите на сигурно, вероятно ще направите някакви пари. Но така не се постига шум. Рискът с една вълнуваща кампания винаги ще бъде повод за голям удар.

От Advertising.about.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ