6 важни за всеки бизнес маркетингови показатели

6 важни за всеки бизнес маркетингови показатели

Бизнесите не могат да подобрят това, което не знаят, че трябва да бъде подобрено, нито могат да удвоят това, което работи, ако не знаят какво всъщност работи. Колкото повече информация компаниите могат да научат за своите настоящи и бъдещи клиенти, толкова по-ефективни ще бъдат маркетинговите усилия. Но какви показатели за дигитален маркетинг трябва да проследяват бизнесите, за да помогнат за стимулиране на растежа?

Ето разбивка на шестте най-добри показатели, които всеки бизнес трябва да се стреми да оптимизира.

Източници на трафик - Traffic sources 

Трябва да знаете откъде идват посетителите на вашия уебсайт. Посетиха ли уебсайта ви, след като ви потърсиха? Кога идват потребителите при вас - чрез връзка от партньор, през публикация в социалните мрежи?

Да знаете колко хора посещават уебсайта ви всеки месец е от съществено значение, но е също толкова ценно да идентифицирате как ви намират. Това са критични прозрения, които ще ви помогнат да дадете приоритет на оптимизирането на най-успешните канали и да направите подобрения на тези, които не се представят.

Време, което потребителите разглеждат сайта - Time on site 

Когато посетителите разглеждат уебсайта ви, има смисъл да разберете колко дълго сърфират. Този ценен показател разкрива колко се интересуват посетителите от вашето съдържание и дали привличате посетители. 

Ако видите, че посетителите разглеждат вашия уебсайт само за няколко секунди, това може да е индикатор, че или не са попаднали на сайта, който са търсили, или бързо са разбрали, че не се интересуват от това, което предлагате.

От друга страна, ако видите, че посетителите са на вашия уебсайт за няколко минути, това може да сигнализира, че имате съдържание, от което пазарът се интересува. Мечтаният сценарий за всеки бизнес е да има ниски проценти на отпадане и дълго време на сайта. 

Ангажиране - Engagement 

Когато публикувате в социалните медии, изпращате промоционални имейли или показвате реклами, съвсем естествено е търговецът да измерва степента на ангажираност. Например, има ли някои публикации в Instagram с повече харесвания от други? Има ли конкретни дни, които получават по-добър отговор на публикацията, честота на отваряне или честота на кликвания? Познаването на предпочитанията и навиците за ангажиране на аудиторията ще ви помогне да общувате с тях по-добре.

Този показател ще ви помогне да оптимизирате кога да изпращате или публикувате промоции и колко често. Той също така ще ви напътства в създаването на съдържание, тъй като ще имате видимост за това на какво хората реагират най-много и най-малко.

Разходи за привличане на клиенти (CAC) - Customer Acquisition Cost (CAC) 

Придобиването на клиенти не е безплатно. Предприятията трябва да измерят колко струва да придобият клиенти по време на пътя им до покупката.

Този показател ще ви помогне да разберете дали една кампания наистина е била успешна, дали вашата инвестиция е била добре изразходвана, как да увеличите максимално маркетинговия бюджет и ще потвърди дали се насочвате към правилните купувачи или не.

Стойността на клиента през целия живот (CLV) - Customer Lifetime Value (CLV)

Лоялността е трудно да се постигне, но е лесно да се измери. Колко е вероятно клиентите да похарчат за вашата марка през целия си живот е основен показател, за да обмислите колко да инвестирате в маркетинг за тях. Това е важен показател, който показва общата финансова стойност, която клиентът носи.

В рамките на вашата клиентска база данни има сегменти – от повтарящи се купувачи до тези, които само разглеждат, и маркетинговите разходи рядко се вземат предвид, когато се опитвате да достигнете до тях. Този показател ще ви помогне да решите къде да инвестирате най-много.

Капиталът на марката - Brand equity

Станете експерт за вашата аудитория, за да знаете как те гледат на вас и вашите продукти. Nike, Coca-Cola и Calvin Klein са имена, които разпознавате, дори и да не купувате техните продукти. Повечето хора купуват тъкани и ги наричат ​​"Kleenex", независимо дали купуват тази марка или не. Капиталът на вашата марка може да бъде равен на стойността на марката в зависимост от клиента.

Анализът на силата на вашата марка ще ви помогне да разберете колко силен сте на пазара и дали клиентите предпочитат вашата марка пред конкурентите. Също така ще бъде важен фактор за това дали клиентите са готови да плащат повече за вашите продукти, тъй като намират марката ви за ценна.

Хиляди компании за аксесоари произвеждат чанти под 20 долара, но има 5556 действащи магазина на Louis Vuitton, където най-евтината чанта някога е била отчетена на 790 долара. Капиталът на вашата марка може да се промени с течение на времето, така че този показател трябва да се следи непрекъснато.

Има толкова много налични данни и е лесно да бъдете затрупани с информация. Вместо това се съсредоточете върху показателите, които имат най-голямо значение за вашия бизнес. След това погледнете данните, за да намерите отговорите.

Източник: Аурия Мур за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ