6 примера за фирми, разработили страхотни франчайзинг програми
Всички знаем, че франчайзингът е много повече от просто бързо хранене. Реалността обаче показва, че само 24% от всички франчайз концепции попадат в категорията, която индустрията нарича "ресторанти за бързо обслужване" или QSR. Останалите могат да бъдат намерени в десетки индустрии, тъй като общият брой франчайз концепции на пазара днес включва някъде между 3000 и 4000 марки.
Какво мотивира тези компании да изберат франчайз на своите бизнес модели? За повечето това се свежда до просто уравнение. Марките могат да използват франчайзинг, за да се разширят много повече, много по-бързо, без риск от допълнителен дълг или дялово участие. В замяна на използването на търговската марка на франчайзодателя, бизнес модела, операциите, обучението, системите и поддръжката, франчайзополучателите са страната, отговорна за внасянето на капитала, необходим за притежаване на собствен бизнес. Има много допълнителни причини да заложите на този бизнес модел, както ще видите.
Ето шест страхотни примера за фирми, които имат голяма полза от франчайзинга.
Pet Supplies Plus
Pet Supplies Plus е основана през 1987 г., но са нужни само още три години, за да се види стойността на франчайзинга на нейния бизнес модел.
Марката е лидер в индустрията в B2C в света на стоките за домашни любимци на дребно. Любовната афера на Америка с техните домашни любимци е добре документирана, тъй като повечето описват своите четириноги приятели като "членове на семейството". Това е индустрия, която генерира повече от 100 милиарда долара годишни приходи и това не е изненадващо като вземете предвид, че 70% от домакинствата в САЩ притежават поне един домашен любимец.
Pet Supplies Plus разшири корпоративния си отпечатък чрез франчайзинг - в момента е на над 600 места в САЩ, само през последните три години, наградените франчайз единици са нараснали с удивителните 35,7%.
Pet Supplies Plus е марка, която прави франчайзинг правилно и спечели на марката място номер 20 в списъка на Entrepreneur 2022 Franchise 500.
Great Clips
Great Clips, основана през 1982 г., започва франчайзинг на своя бизнес модел една година по-късно. Сега се разраства, за да достигне близо 4500 места в САЩ и Канада. Марката съсредоточи усилията си върху превръщането на предлагането си в устойчив на рецесия бизнес, защото колкото и трудни времена да настъпят, всеки все още се нуждае от редовно подстригване.
Но Great Clips устоя на излишните украшения. Възможността за франчайз не е спа център, студио за маникюр, кола маска или солариум, то просто подстригва косата и го прави добре. Продажбите на нови франчайзи са се увеличили с 5% през последните три години. Не е изненадващо, като вземете предвид, че индустрията за грижа за косата генерира 70 милиарда долара всяка година.
Great Clips се класира под номер 22 в списъка на Entrepreneur Franchise 500 за 2022 г.
HomeVestors of America
Вероятно си спомняте, че сте виждали доста често срещана реклама на билборд, която гласи "Ние купуваме грозни къщи". Да, това е HomeVestors of America - марка, която франчайзва своя бизнес модел през 1996 г. и сега има повече от 1100 установени локации в САЩ.
Първоначалната такса за франчайз на марката е доста разумна, от 39 000 до 80 000 долара, а собствениците на франчайз в замяна получават цял свят от възможности като инвеститори в жилищни имоти. Франчайзополучателите, които следват доказания бизнес модел на HomeVestors of America, са отговорни за закупуването на повече от 125 000 къщи в САЩ, които след това могат да възстановят, поправят и продадат с печалба.
Продажбите на нови франчайзи са се увеличили с 4,6% през последните три години, което помага на HomeVestors of America да се нареди на 35-о място в списъка на Entrepreneur Franchise 500 за 2022 г.
Firehouse Subs
Разбира се, трябва да включим в списъка поне един франчайзодател на бързи ресторанти, но Firehouse Subs е марка, която е разработила възхитителна франчайзинг програма. В рамките на една година след основаването на компанията през 1994 г., марката започва франчайзинг и оттогава не е поглеждала назад.
Сред специалните субсандвичи Firehouse има отлична разпознаваемост на марката и облеклото получава високи оценки както за вкус, така и за консистенция. Наскоро надмина 1200 локации в цялата страна с 4% увеличение на новите франчайзополучатели през последните три години.
Един от аспектите на неговата франчайзинг програма, достойна за признание, е неговият ангажимент да връща на общностите. От 2005 г. насам фондацията за обществена безопасност Firehouse Subs е събрала повече от 24 милиона долара в подкрепа на животоспасяващи дейности на многобройни местни граждански организации.
Това е възхитителна програма за франчайзинг, която помогна на Firehouse да спечели общо 58-мо място в списъка на Entrepreneur 2022 Franchise 500.
Dream Vacations
Марката Dream Vacations е франчайзинг от 1992 г., което прави тази година нейната 30-та годишнина в индустрията. Оттогава е изминал дълъг път, като наскоро достигна почти 1500 места в САЩ. Не е зле за една проста концепция - консултантски услуги на туристически агент, насочен към потребителите.
Напоследък сме чували много за задържаното търсене на пътувания в свят след пандемия и това се доказва от 12% увеличение на новите франчайзи, предоставени през последните три години. Собствениците на франчайз Dream Vacation се възползват от безупречна програма за обучение и поддръжка, която предлага на франчайзполучателите технологично базирано решение до ключ, за да помогне на потребителите да планират своите собствени "мечтани ваканции".
Нейният бизнес модел разчита на базирани вкъщи операции със значително ниска първоначална франчайз такса. Подобни характеристики помогнаха на марката да си осигури общо 82-ро място в списъка на Entrepreneur Franchise 500 за 2022 г.
PuroClean
PuroClean е друг пример за марка, която започва франчайзинг в рамките на първата година от основаването си, още през 1990 г. Оттогава насам, империята се е разраснала, като в момента включва повече от 320 франчайз местоположения в САЩ, постигайки увеличение от 24,7% само през последните три години.
PuroClean е друг перфектен пример за устойчив на рецесия бизнес модел, тъй като основното задължение на марката е смекчаването на щетите от вода и отстраняването на мухъл - инциденти, които могат да ударят жилищния и търговския пазар по всяко време.
Марката значително разшири привлекателността на своя бизнес модел за нови франчайзополучатели, като се присъедини към договорени програми с няколко големи застрахователни превозвачи в цялата страна. Именно далновидното лидерство като това спечели на PuroClean общо 97-мо място в списъка на Entrepreneur Franchise 500 за 2022 г.
Източник: Джеф Читъм за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.