Анатомията на едно страхотно лого

Анатомията на едно страхотно лого

Едно лого може да се обобщи само с три думи: икона, шрифт и цвят. Но работата, която отива в проектирането на всеки от тези елементи, е огромна. В дългогодишната си кариера като сериен предприемач открих от първа ръка стойността на гарантирането, че всяко лого е възможно най-добре проектирано за дълъглетието и успеха на компанията, която представлява.

Готови ли сте за урок по анатомия? Ето основните елементи, които влизат във фантастичния дизайн на лого.

Графика, която отговаря на марката 

Може да сте решили да използвате обикновена дума или лого с буква. Ако това пасва най-добре на вашата марка, давайте, но повечето марки – над 60% според някои статистики, използват комбинирано лого, включващо както дума, така и графика или икона.

Когато избирате вашата графика, ето най-важното, за да гарантирате, че вашият избор е най-добрият за успеха на логото и марката зад него.

  • Избягвайте графики, които са твърде общи и не се открояват от тълпата. Стандартните стокови изображения или иконография може да са добра отправна точка, за да ви дадат представа какво искате, но си поиграйте с тях, за да сте сигурни, че това е най-точният стил за вашата компания.
  • Уверете се, че вашият графичен стил не е глух. Тонът и съобщенията са задължителни за добрия графичен дизайн. Ако стартирате високотехнологичен стартъп с цел репутация, авангардна, странна, анимационна графика няма да ви пасне например.
  • Проверете за мащабируемост. Колко добре се показва вашата графика в различни размери? Уверете се, че е векторно изображение, за да избегнете проблеми с пикселизацията и потенциална загуба на детайли.
  • Не бъдете имитатор. Това налага задълбочено проучване на пазара и анализ на потенциалната конкуренция. Имитиращите или измамни дизайни почти неизбежно водят до неблагоприятни сравнения.

Дайте приоритет на яснотата във вашия шрифт 

Изборът на вашия шрифт е следващата голяма част от съставянето на страхотен дизайн на лого. Изборът на шрифт е неразделна част не само от удобството на потребителя на логото, но и от цялостната уникалност. Ето някои ключове, които да търсите:

  • Четливост и четивност. Можете да ги използвате взаимозаменяемо, но това са термини, които въпреки че са различни, са свързани. Четливостта се отнася до отделните букви и думи и доколко лесни са за разбиране. Четивността се отнася до това дали текстът като цяло може да бъде прочетен и колко лесно е да се направи това. Те са ключови за избора на шрифт, тъй като във вашето лого има ограничен брой букви от азбуката. Проверете всеки един за четливост и се уверете, че работят заедно точно за цялостна четивност. Изборът на цвят също играе роля в това, както в цвета на шрифта, така и в цвета на фона, но ще говорим повече за това по-късно.
  • Психология на избора на шрифт. Най-общо казано, ние сме склонни да свързваме определени черти и характеристики с определени типове шрифтове, като например серифите, които се разглеждат като надеждни и традиционни, безсерифите - като младежки, а шрифтът като креативен и уникален. Това може да се използва, за да пасне на посланията на вашата марка и да повлияе на първото впечатление, което прави вашето лого.
  • Потенциал за брандиране. Как избраният от вас шрифт ще работи върху други части от марката? Брандирането работи най-добре като сплотено цяло, където отделните елементи се използват повторно за познаване и надеждност. Разчитайте на използването на шрифта на вашето лого в други области на идентичността на марката и проверете четливостта и четивността спрямо други потенциални употреби.

Направете го запомнящо се с избора на подходящ цвят 

Избраните от вас цветове могат да изградят разпознаваемостта на вашата марка и да я направят запомняща се. Ето ключовете към добрия избор на цвят.

  • Психология на цвета. Точно както при шрифтовете, ние извеждаме определени черти от цветовете и те предизвикват определени чувства и реакции. Различните демографски групи също имат предпочитани цветове. Използването на цветовата психология в брандирането може да издигне лого дизайна.
  • Избягвайте използването на твърде много цветове. Повечето експерти по дизайн препоръчват не повече от две или три.

Внимателният избор на цвят влияе върху запомнянето на марката. Използването на характерен цвят във вашето лого и във вашата марка може да увеличи разпознаваемостта на марката с 80%.

Сглобяване на всичко 

Спецификите на лого дизайна варират в зависимост от компанията зад логото, дизайнера и самия дизайн. Някои получават вдъхновение и успяват да го изработят по-бързо. За други да получат перфектния дизайн на логото е дълъг и труден опит. Няма сигурен начин да се гарантира успехът на дизайна на лого всеки път, както не съществува начин да се гарантира успехът на ново бизнес начинание. Но точно както опитът в света на предприемачеството ще ни помогне при следващото ни стартиране, задълбоченото разбиране на добрия дизайн на лого ще ни помогне да претеглим шансовете в наша полза. 

Източник: Захир Додхия за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ