6 начина да анализирате творческата си идея

6 начина да анализирате творческата си идея

Добрите маркетолози, пиар професионалистите и авторите на съдържание имат нещо общо: използват творческия си талант, за да измислят и реализират успешни идеи. Според Кристине Пъркит, те се занимават с това да измислят нещо иновативно, което отива отвъд първоначалния си вид и носи силно, вътрешно заложено послание. Целта? Да създадат кампания, която е стойностна с това, че провокира действия сред хората, които се отразяват на финансовия резултат на фирмата.

„Творчеството е важен аспект от работата ни, но не трябва да пренебрегваме и предупредителните знаци, които се явяват и ни карат да анализираме идеите си“, пише в тази връзка американското списание Entrepreneur. То предлага следните 6 начина за анализ.

1. Потърсете го в Google. Този простичък тест често е забравян от маркетинг професионалисти. Резултатите от търсенето на различни езици може да помогнат да разберете дали креативната ви идея има бъдещ успех.

2. Направете анализ „харесвам-подобрявам“. Той е един от най-полезните начини да се анализират креативните идеи на Запад, преди да бъдат внедрени. Съвсем лесно е. Разделете един лист на две колони. Над едната напишете „Харесвам“, над другата - „За подобрение“ и в нея напишете всичко, което не работи във връзка с идеята ви или това, което трябва да се усъвършенства. Отляво избройте всичко, което харесвате в нея и ще донесе добавена стойност на бранда. После помислете какво може да се предприеме във връзка с бележките, изброени във второто поле.

3. Отговаряйте на трудни въпроси. Тези въпроси обикновено са задавани от мениджмънта на фирмите. Как идеята ви ще се отрази положително на финансовите резултати на компанията? Вписва ли се тя в стратегията с целите, които фирмата трябва да постигне? Каква ще бъде възвращаемостта на инвестицията? Как ще проследите резултатите?

4. Споделяйте на глас. Хората сме социални същества, създаваме най-добрите си проекти заедно. Като мислим самостоятелно не сме толкова резултатни. След като сте обмислили нещата добре, не забравяйте да ги обсъдите с колеги, преди окончателно да ги изложите „за продан“.

5. Тествайте. Дори след като една творческа идея бъде превърната в действие, трябва да продължите да работите по нея и да я подобрявате. Това, което изглежда като солидна уеб графика или кампания с презентация в зала, може да се разпадне лесно по време на всяка негова реализация. Фокус групите и останалите социологически начини да се проучват отзивите за маркетинг проектите остават работещ и предпочитан метод, полезен за бизнеса.

6. Учете се от успехите и провалите си. Опитът в професионалната сфера на комуникациите е ценен фактор. След като създадете кампания, отделете време да я анализирате, за да разберете кое в нея е проработило добре и кое познание може да се приложи и в бъдеще. Записвайте в личен каталог добрите и лошите си практики. С годините този каталог ще се изпълва с ценна информация, която вероятно без него ще забравите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ