6 тенденции, които ще променят продажбите в следващите десет години

 6 тенденции, които ще променят продажбите в следващите десет години

Преди няколко години колумнистът на американското списание Inc. Джефри Джеймс работил с Хауард Стърнс – изпълнителен директор на Chally Worldwide по изготвянето на карта с прогноза как продажбите и маркетингът ще еволюират. Целта на картата била да изрази очаквания за следващите 10 години на базата на налични данни.

Джефри Джеймс изброява изводите й. Един от най-интересните сред тях е очакването, че връзките между хората лице в лице ще станат по-редки, отколкото по-малко важни. Социалните медии, писането на съобщения, видео конференциите и другите мобилни технологии изгубиха новаторския си дух. В бъдеще ще има преход към личното общуване, прогнозират авторите. Тези технологии ще продължат да бъдат използвани, дори по-често. Хората от бизнеса все повече ще се различават пт онлайн „приятелите“ и истинските връзки с хората, които включват контакт очи в очи.

Обученията по продажби ще се изместят от честни фирми към колежи и университети. В момента те са мултимилионен бизнес, доминиран от провеждането на образователни семинари. През последните години институциите за висше образование пренебрегваха обученията по търговия и продажби за сметка на засилено преподаване на маркетинг. Това ще се промени в следващото десетилетие.

Търговците ще бъдат по-специализирани и по-професионални. Традиционното разбиране за тях е, че „могат да продават всичко за всеки“. Това никога обаче не е било чиста истина. Има различни видове продаване. Търговците вече започнаха да се специализират в областта на индустрията си – все повече експертна оценка е нужна на бизнеса. По отношение на каналите, в които ще разгръщат уменията си, те ще бъдат освен чрез личния контакт и чрез телефона, видео конференциите. В личното общуване ще им бъде нужен определен набор умения.

Процесът на продаване ще стане по-измерим. Продажбите все повече ще стават изкуство, но ще бъдат измервани по-научно.

Компаниите ще продължат да наемат повече търговци. В последните десетилетия няколко големи бизнес мислители изразиха тезата, че заради интернeт търговията все по-малко търговци ще са нужни да присъстват реално в магазините. Това обаче не се случи. Щом нещо стане потребителска стока, която е необходима на даден сегмент от хора и може да бъде продадено директно, процесът на продажба започва да се нуждае от решения на по-високо ниво. Ето защо ще възникне все по-голяма необходимост от търговците.

Търговският мениджмънт ще стане отделена дисциплина, също като професионалния коучинг. Тенденция в миналото бе да се „промотират“ топ търговците и да се назначават на мениджърски позиции в отделите за продажби. Продаването обаче стана по-специализирано и измеримо. В хода на този процес стана ясно, че управлението на търговци с мениджърски умения не прилича на управлението на, да кажем, олимпийски атлети. Съвсем различно е.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 1 юли. Джулай Морнинг, Свети Врач
ChatGPT е свил с една трета свободните работни места за млади специалисти във Великобритания
Пенсиите се увеличават с 8,6%, минималната става 630,50 лева
Британският монарх Чарлз III спира от употреба 156-годишният Кралски влак
Мерки срещу свръхтуризма: Гърция въведе „островна“ такса за посетители от круизни кораби
Американският сайт Amazon загуби правото да продава новата конзола на Nintendo
Зеленски поиска от Германия повече системи за противовъздушна отбрана
„Дългово робство“: Мъск отново разкритикува разходния законопроект на Тръмп