Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|7 китайски марки, които заслужават внимание през 2014 г.
Едва 6% от хората в най-голямата икономика в света – Америка – могат да назоват една марка на втората по големина икономика на планетата – Китай. Изводът е от проучване на Millward Brown в САЩ.
Това обаче може да се промени през 2014 г. Китайските марки събраха много внимание на Международното изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас. Въпреки че много от тях стартират като копират чуждите идеи (например „китайският Twitter или „китайският Facebook”), те вече се придвижват към своя идентичност. Опитват да бъдат иновативни със свои собствени технологии и в някои апскети дори надминават глобалните си конкуренти. Това коментира Фейфей Су – стратегически директор на базираната в Китай консултантска фирма Labbrand, цитиран от сп. Advertising Age.
Тук следват 7 марки, които според американските наблюдатели заслужават внимание и ще бъдат по-успешни през 2014 г.
Hisense
На изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас тя събуди интерес като зае мястото за презентации, което някога бе територия на Microsoft. И показа прототип на 3D прозрачен телевизор. Компанията е производител на телевизори, таблети и домашни електроуреди. Собственост е на китайската държава и вече печели една трета от приходите си извън Китай.
Huawei
От създател на телекомуникационни мрежи в Китай Huewei прехвърли фокуса си към потребителската електроника и Съединените щати. Компанията е производител на смартфони, които се радват на засилен интерес от страна на потребителите. За сравнение, през 2012 г. тя е продала 32 милиона смартфона по света, а през 2013 е уверена, че е постигнала целта си от 50 милиона продадени телефона.
Haier
През 80-те години на 20 век компанията се сблъска с поредица оплаквания от потребители в Китай. В отговор тогавашният й изпълнителен директор Жанг Руимин нареди на едно място няколко произведени от нея хладилници и заповяда на работниците си да ги разбият с тежки ковашки чукове. Това бе умен брандинг трик. По този начин компанията се зарече да предлага качество. Днес Haier е една от водещите марки за електроуреди в света. Според международния рейтнинг на „Евромонитор“ тя се нарежда по-напред от Siemens и Whirlpool. Предлага всичко - от охладителни машини за вино до телевизори. През миналата година на CES тя демонстрира прототип на широкоекранен си телевизор, който не използва кабели или батерии.
Xiaomi
Въпреки че името й е трудно за произношение – чете се „шийоу-мий“, фирмата-производител на сравнително евтини, но стилни смартфони е във възход. Компанията продаде 18.7 милиона телефона през 2013 г. - само две години след като пусна на пазара първия си продукт. През 2014 г. се прицелва в 40 милиона продадени телефона, казва изпълнителният й директор Лей Джун, чиито маркетинг идол е Стив Джобс. И той, както Джобс, се носи предимно в черно поло, вместо в костюм.
Lenovo
Някои международни наблюдатели се озадачиха, когато компанията представи Ащън Къчър за свой „звезден продуктов инженер“. Не е ясно дали подобни бомбастични заявки имат връзка с устремния прогрес, който бележи, но той е факт. Компанията купи PC подразделението на IBM през 2005 г. и редовно участва в CES. Вече е най-големият производител на PC-та в света, а освен това планира и да изпълни глобалния пазар със свои смартфони.
Tencent
2013 г. доведе до съмнения в ефективността на Facebook пред най-младата аудитория – тийнейджърите. В този контект Tencent прозорливо представи приложението WeChat. То съчетава особености на Facebook, Instagram и WhatsApp. Днес то има 271.9 милиона месечни активни потребители. WeChat е сочено за китайския дигитален продукт с най-голям потенциал и влияние. Негово рекламно лице в глобална маркетингова кампания стана футболиста Лео Меси.
Alibaba
Окончателните данни за е-търговията в Китай все още не са готови, изследователската фирма Bain & Company очаква страната да стане най-голямият пазар на електронни покупки и продажби в света. Ако това се случи, то ще е до голяма степен заради Alibaba Group, която докладва, че платформата й Taobao генерира 70% от онлайн доставките на продутки и поръчките в Китай.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.