Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|7 неща, които дразнят в прессъобщенията
Не се заблуждавайте от заглавието. Аз не мразя прессъобщението. Вярвам, че този инструмент все още е полезен за PR специалистите. Тук обаче искам да споделя 7 неща, свързани с прессъобщенията, които не харесвам.
1) Как се свързва то с възприятието на професията PR спецалист.
Много хора имат погрешно разбиране за тази професия. Съществува едно вярване, че първата и почти единствена цел на PR е да пише, редактира и разпространява такива съобщения.
2) Представата, че то може да се разпространява от само себе си.
Съществува схващането, че всичко, което трябва да направи един PR или маркетинг специалист е да напише прессъобщение и да го изпрати на медиите. И след това всички медии ще отразят тази новина. В реалността нещата далеч не са толкова прости.
3) Смъртта на прессъобщението
“Хората с новите медии” често прокламират “смъртта” на прессъобщението от доста време насам. Действителността обаче родължава да ги опровергава - всеки ден се изпращат безброй нови и нови прессъобщения по цял свят.
4) Мнение на четвъртата влас за тази информация
Журналистите, и в частност тези, които ходят на пресконференции, често критикуват PR специалистите. Обясняват колко много се дразнят от подготвените папки с информация и че те обикновено са написани много лошо, но също толкова често, когато попаднат на интересна, история питат: “А дали имате прессъобщение, подготвено по темата?”
5) Броят хора, които участват в подготвянето на прессъобщение
В повечето организации, когато настъпи момента да се изпрати прессъобщение често се събира група по-голяма от тази, която е написала Декларацията за независимостта на САЩ. Хората от различни отдели и разностранни компетенции идват да дадат своя принос. Ако си PR специалист, този процес може да е изключително “забавен”.
6) Клишетата!
Прочел съм достатъчно цитати на изпълнителни директори, за да съм сигурен, че всеки, който заема тази топ длъжност в организацията, изпитва определен тип емоции. Той е или “развълнуван”, “има честта”, “радостен” да сподели някоя позитивна новина, или “дълбоко загрижен”, “натъжен” и т.н. от всичко негативно. И си задавам въпроса изпълнителните директори всъщност способни ли са на друг тип емоции? Според прессъобщенията, не.
7) Езикът!
Само в тази епистоларна форма в днешно време може да срещнете изрази от рода на: “пазарен лидер”, “променящ играта”, “новатор” и “притежаващ основни компетенции” в едно и също изречение.
Има ли нещо, което притеснява и вас в прессъобщенията? Ако да, моля, добавете своя коментар.
Джаксън Уитман, PR и маркетинг специалист
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.