7 неща, които дразнят в прессъобщенията

7 неща, които дразнят в прессъобщенията

7 неща, които дразнят в прессъобщенията

Не се заблуждавайте от заглавието. Аз не мразя прессъобщението. Вярвам, че този инструмент все още е полезен за PR специалистите. Тук обаче искам да споделя 7 неща, свързани с прессъобщенията, които не харесвам.

1) Как се свързва то с възприятието на професията PR спецалист.

Много хора имат погрешно разбиране за тази професия. Съществува едно вярване, че първата и почти единствена цел на PR е да пише, редактира и разпространява такива съобщения.

2) Представата, че то може да се разпространява от само себе си.

Съществува схващането, че всичко, което трябва да направи един PR или маркетинг специалист е да напише прессъобщение и да го изпрати на медиите. И след това всички медии ще отразят тази новина. В реалността нещата далеч не са толкова прости.

3) Смъртта на прессъобщението

“Хората с новите медии” често прокламират “смъртта” на прессъобщението от доста време насам. Действителността обаче родължава да ги опровергава - всеки ден се изпращат безброй нови и нови прессъобщения по цял свят.

4) Мнение на четвъртата влас за тази информация

Журналистите, и в частност тези, които ходят на пресконференции, често критикуват PR специалистите. Обясняват колко много се дразнят от подготвените папки с информация и че те обикновено са написани много лошо, но също толкова често, когато попаднат на интересна, история питат: “А дали имате прессъобщение, подготвено по темата?”

5) Броят хора, които участват в подготвянето на прессъобщение

В повечето организации, когато настъпи момента да се изпрати прессъобщение често се събира група по-голяма от тази, която е написала Декларацията за независимостта на САЩ. Хората от различни отдели и разностранни компетенции идват да дадат своя принос. Ако си PR специалист, този процес може да е изключително “забавен”.

6) Клишетата!

Прочел съм достатъчно цитати на изпълнителни директори, за да съм сигурен, че всеки, който заема тази топ длъжност в организацията, изпитва определен тип емоции. Той е или “развълнуван”, “има честта”, “радостен” да сподели някоя позитивна новина, или “дълбоко загрижен”, “натъжен” и т.н. от всичко негативно. И си задавам въпроса изпълнителните директори всъщност способни ли са на друг тип емоции? Според прессъобщенията, не.

7) Езикът!

Само в тази епистоларна форма в днешно време може да срещнете изрази от рода на: “пазарен лидер”, “променящ играта”, “новатор” и “притежаващ основни компетенции” в едно и също изречение.

Има ли нещо, което притеснява и вас в прессъобщенията? Ако да, моля, добавете своя коментар.

Джаксън Уитман, PR и маркетинг специалист

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ