7 промени в маркетинга през 2015 г.

7 промени в маркетинга през 2015 г.

Какво ще работи в маркетинга през 2015 г.? 3D принтирането? Интернет на нещата? Native advertising? Заснемането с дронове?

Чакайте, тези тенденции нови ли са? Имат ли значение? Реални ли са? Или пък може би вдъхновение за пиар акции?

Тенденциите обикновено са проблясъци, а не просветление. Преходите са по-интересни от тях. Те продължават по-дълго и представляват по-задълбочени промени, вдъхновени от свързването на едни и същи данни по различни начини. Те се фокусират върху начина, по който хората се държат, на технологиите, които променят поведението ни и на ключови въпроси и възможности, които провокират. Ето какви ще са те през 2015 г., според материал в "Гардиън".  

  • Бартер на личното пространство. Едно цяло поколение днес расте без да разбира концепцията за личните данни. Любовта на членовете му към самоизразяването, нуждата от безплатни онлайн продукти, жаждата за свързване с други се доказаха като много по-изкусителна идея от защитата на личната информация. Настъпиха времена, в които употребата на кредитните карди, GPS сигналите и т.нар. "бисквитки" събират и споделят анонимно данни непрекъснато. Това е битка, която малцина могат да победят. Нямаме избор. 2015 ще бъде година на преход от борба за лично пространство към издигане на вниманието към това, което можем да получим в замяна. 
  • Изпреварващи компютри. Светът на интернет на нещата, задвижен от все по-мощни машини, сензори и задълбочена обвързаност ще ни достави продукти и услуги на базата на прогнози какво бихме харесали. Всичко ще е все по-персонализирано. 
  • Тотална търговия на дребно. В момента все още говорим за е-продажби, м-търговия и физически покупки, но през тази година ще дойдат на фокус офертите, които неусетно се движат между онлайн и офлайн световете. Става дума за дигиталните екрани и адаптивни витрини за шопинг на търговските улици, интернет трафика вътре в магазините, който води до моментални покупки. По тези начини процесът на пазаруване преминава физическата линия и се прехвърля в мрежата. Така се появява нов начин на мислене - този на реципрочното продаване, в който он и офлайн елементи разботят заедно за задвижването на покупки. 
  • Вездесъща мрежа. От пароли и обновления на софтуера през сривове във връзките и недобри GPRS - в момента все още усещаме влизането в интернет като прекрачване на граница. Във вездесъщата мрежа то ще потъне във фона, ще стане нещо естествено, помощен слой от действителността, достъпен на нови места. В бъдеще ще мислим все по-малко за телевизори, радио приемници, телефони или часовници и все повече за входни точки в този слой. Интернет ще стане по-фин. Ще се прехвърляме все повече в мобилната мрежа на приложенията. Мрежата ще стане по-проста, по-лична и очаквана, изпълнена с виртуални побутвания (уведомления) и информация, която се появява на много места. 
  • Непосредственост. Знаете ли какво означава абревиатурата FSTR? Full-Spectrum Threat Response - отговор на заплахи от целия спектър. Вече имаме FOMO (fear of missing out - страх да не пропуснеш нещо). Имаме и YOLO движението сред младежите (we only live once - човек живее само веднъж). Дори вече няма време да изписваме цели друми в мрежата. Очаква се все по-голяма непосредственост, верността си отива, а успехът е ефимерен. Flappy Bird, харлем шейк, възходът и падението на Ello са симптоматични за този прекрасен нов свят. 
  • Алтернативи. Интернет унищожава слоевете навсякъде. Amazon използва мястото си за онлайн пазар, изтласквайки търговците на дребно и марките им на заден план. Ще продължим да сме свидетели на подобни процеси. Uber и Kayak станаха алтернативи на транспорта. Amazon и Etsy остават на стоките на дребно, а Twitter и Facebook надмогнаха новинарските сайтове. Spotify и Netflix са на предние ред сред доставчиците на съдържание. В тази обстановка 3D принтирането, груповото финансиране в Kickstarter и камерите с 4K резолюция на достъпна цена може да означават промяна на творческия бизнес. 
  • Дигитално разочарование. Единственото, което може да нараства с по-бързи темпове от технологиите са очакванията ни от тях. От екрани, които не работят с докосване до приложения, които не ни показват автоматично информация за полетите ни и пътувванията, 2015 г. ще бъде време на разочарованието от множество дигитални продукти и разглезеното поколение потребители. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул