7 творчески идеи за маркетинг на малкия бизнес

7 творчески идеи за маркетинг на малкия бизнес

7 творчески идеи за маркетинг на малкия бизнес

Хиляди собственици на малки фирми са поставени в тази ситуация: развиват магазинче за цветя, гараж за определени потребителски услуги, счетоводна фирма, квартален ресторант... Фундаментът е винаги един и същ - малък бизнес иска да успее, но няма средства за маркетинг. Какво може да се предприеме? 

Макар да звучи изтъркано, вечният съвет "Бъдете оригинални. Подходете творчески" е абсолютно валиден, смята Пол Шугит, редаовен автор на сайта Advertising.About.com. 

Той предлага 7 бързи и лесни начина, чрез които малкият бизнес може да си направи маркетинг и да бъде забелязан без много пари. 

1. Когато всички вървят надясно, вие се насочете наляво. Направете "зиг", когато всички останали правят "заг". Една от най-големите грешки, които може да направите, промотирайки малкия си бизнес, е да копирате конкуренцията. Мнозина гледат какво правят другите успешни фирми и правят същото, но клиентите няма да дойдат при вас затова - ще ги привлечете със своята уникалност. Пример: имате магазинче за продажба на цветя. Всички увеличават цените на цветята си на Свети Валентин ("ден година храни"). Вие направете обратното. Намалете вашите (и се запасирайте с хубава стока.) Ще спечелите десетки нови клиенти, някои от които ще ви останат верни. 

2. Създайте предизвикателство. Пример: ако сте ресторант, предложете безплатно ястие, ако някой... разкаже за вас на друг. Предложете талон за намаление от 25%, хубава фланелка или друго за всеки, успял да постави "рекорд" за ресторанта в състезание за изяждане на най-голямо количество. Такива и други състезания и инициативи са събития, в които много малък брой хора ще спечелят - един, двама или трима, но ще се разчуе до мнозина. Студентите обичат да участват в такива предизвикателства. Създайте предизвикателството според своя бизнес - ако е магазин за спортни стоки - направете състезание с топки. Ако е книжарница, предизвикайте хората с куиз, свързан със сюжета на бестселър. 

3. Направете немислимото. Замислете се какви най-екстремни идеи може да реализирате, за да създадете шум. В Америка например един ресторант на име The Heart Attack Grill наистина постъпи смело като предложи масивни четворни бургери, "наказвайки" с малък шамар клиентите си, които не изядат всичко, а пък хората с наднормена телесна маса при него можеха да ядат безплатно! Друга луда акция от Щатите: Марка цигари се нарече Death ("Смърт") и продаде всичките си кутии. Приложете парадоксален подход. 

4. Създайте видеоклипове с полезни съвети. Какъвто и да е браншът ви, вие сте експерти в него. Защо не споделите опит безплатно в YouTube или Vimeo? Разбира се, не е необходимо да споделите всяка своя тайна, която сте разбрали от практиката. Но може да създадете съдържание онлайн, което да прочуе бизнеса ви и да предложи добавена стойност. Така ще утвърдите ролята си на експерт. Фирмите за услуги като поддръжка на електрически и водопроводни системи може да имат успех с този маркетингов подход. Техни специалисти може да покажат на хората как да предприемат малки и по-лесни стъпки, за да поддържат системите у дома. При ресторантите може да се предложат съвети за готвене, пазаруване и рецепти. При счетоводителите - съвети за по-добро управление на бюджета. Създайте оригинално видео съдържание и го разпространете в социалните мрежи. Не правете клиповете си твърде дълги. 

5. Дайте възможност на хората да платят за това, което могат. Тази идея често провокира негативна реакция в собствениците на малкия бизнес, но понякога работи добре. Зависи от вида на бизнеса, който управлявате. Работи добре при ресторанти, фризьорски салони, терапевти масажисти и подобни фирми за услуги. Основното е да предложите на хората да платят за това, което искат при вас, или за доколкото могат да си позволят. За определен период. 

6. Поставете рекорд (или поне опитайте). Хората обичат да гледат как други хора правят рекорди. Харесва им, дори когато не са замесени, а са само странични наблюдатели. Може а промотирате инициативата си в социалните канали, а може и да успеете да получите отразяване от местни и други новинарски канали. Ще се сдобиете с публика. Рекордът ви трябва да е 1.) безопасен и 2.) по някакъв начин свързан с естеството на вашия бизнес и предлагането ви. 

7. Направете добро дело. Благотворителна акция, помощ за някой конкретно или друго. Това би създало ситуация, в която печелят и двете страни - както вие с публичността, която ще получите, така и хората на които ще помогнете. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ