7-те стълба на дигиталния маркетинг

7-те стълба на дигиталния маркетинг

Известна по-рано като „6-те стълба на интернет маркетинга“, тази концепция претърпя промени и поредица от етапи на еволюция в последните 10 години.

„7-те стълба на дигиталния маркетинг“ е рамка за обучение, изготвяне на стратегии, правене на бюджети, изпълнение и анализ на цялата Вселена на дигиталния маркетинг. Със всичките възможни техники и тактики в него! Съдържа логика и уроци , малко философия и история на дигиталния свят.

7-те принципа, които се описват в нея, създават сложна и постоянно развиваща се екосистема. Всеки от тях е отделна сила и до много голяма степен диктува това как мрежата работи. Ето кои са те:

     1. Съдържанието. Става дума за всички негов уеб форми, от рекламните съобщения до фотографията и видеото. То все още е цар и основна кръвоносна система на дигиталния маркетинг. Също толкова голямо е значението му и в света на традиционния маркетинг.

      2. Дизайнът. Става дума за изгледа на уеб страниците, за това колко интуитувно се ориентират потребителите в тях. За тестването на потребителското преживяване, преди да се изработи едно приложение за iPad. За интерфейса и брандирането, които влияят върху възприятието на хората за качество в мрежата.

      3. Търсенето. SEO (Search Engine Optimization) много често изтласква напред съдържание, еднакво с това на останалите сайтове. Определящо е в количествено отношение и значението му често надминава това на качеството и на уникалното съдържание, защото чрез него се достига до повече хора в интернет.

      4. Медийните възможности. С други думи, шансът да се показва реклама срещу заплащане под формата на банери. Да се поставя тя в различни интерактивни, дигитални визии. Да се заплаща за кликване, да се предизвиква внимание чрез зрителни ефекти на монитора. Това е светът на екранната реклама, от която се издържат големите, интересни сайтове, които всички посещаваме безплатно.

      5. Управлението на връзките с потребителя. (CRM or Customer Relationship Management). То включва системи за контакт с мениджмънта, имейл маркетинг, анализи на това как потенциалните и настоящи клиенти си взаимодействат със сайта на компанията и много други дигитални кампании. Данните от Google Analytics са най-важният CRM инструмент.

      6. Социалното. Или блоговете, форумите и останалите форми на генерирано от потребителите съдържание. Познавате ги: Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Stumbleupon, Flickr, Pinterest и стотици хиляди други сайтове.

      7. Мобилното. Повече от 5 млрд. телефонни абонамента съществуват на планетата, докато населението й е 7 млрд. души. Мобилната мрежа е новата точка на достъп до интернет и всичко останало в него, заедно с всички изброени досега стълбове на маркетинга в дигиталния свят. Тя създава нови търговски възможности и отваря врати за специалистите, които правят дигитален маркетинг. Приложенията за смартфони и системите за разплащане в тях създават в момента революция в дигиталния маркетинг и те са може би най-важното нещо в него.

Как да подходите към тази рамка? (Моля, вижте илюстрацията по-горе, вдясно.) Можете да го сторите чрез последователност от 7 стъпки, включващи: брейнсторминг за идеи и изследване на аудиторията; поставяне на цели и определяне на бюджет за дигиталната кампания; изготвяне на стратегия, посочване на екип, който ще се заеме, и професионалисти в него; определяне и купуване на инструментите и технологиите; изпълнение; счетоводство и оптимизация.

Арман Роуста, създател и изпълнителен директор на дигитална агенция Blueliner, реализирала стартови проекти за IZOD, California Closets и Lufthansa.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ