9 комуникационни умения, необходими на всеки

 9 комуникационни умения, необходими на всеки

Способността да представяш идеи и да ги продаваш е комуникационно умение. Като такова тя е важна за абсолютно всеки вид бизнес или кариера. Без значение с какво се занимавате, тя е част от работата ви.

Това коментира Джефри Джеймс, автор на „Business Without Bullsh*t” и редовен колумнист на американското списание Inc. "Много хора смятат търгуването за вид манипулация, оказване на натиск, лицемерно ухажване. Всичко това са стереотипи, свързани с работата на търговеца, маркетолога, пиар професионалиста. Всъщност продажбите са моетод да се обяснява на други хора логиката и ползите от това да вземат дадено решение", смята той, цитиран от материал на изданието. 

Джеймс определя 9 универсални умения на търговеца, които всеки съвременен човек трябва да овладее и измайстори, за да успява в света на бизнеса и изобщо. Те са следните:

1. Предварителна осведоменост. Без значение дали човек продава на външен или вътрешен клиент (като шефа му), колкото повече той знае за потенциалния купувач, толкова по-лесно ще му бъде да повлияе на решението.

2. Живец в излъчването. Първото решение, което клиентът ще вземе след като се запознае с търговеца, е дали желае да се свърже с него и да създаде работни отношения. Бърза връзка с хората се създава само ако човек е любопитен, изпълнен с живот, има запомняща се личност и показва, че се вълнува от действията на другите.

3. Правилно задаване на въпроси. Ако търговецът не отговори на реална потребност на клиента, той няма да успее да направи продажбата. А ако не задава правилните въпроси, той никога няма да разбере тази потребност.

4. Активно слушане. Обмисляне на това, което другите казват. Запаметяване на важните неща задълго.

5. Поемане на ангажименти. Всеки контакт с друг човек трябва да води до последвало действие, с което търговецът или професионалистът въобще да се свърже с клиента отново и комуникацията да прерастне едно ниво напред.

6. Представяне на решения. Щом научи как може идеята му да бъде полезна, търговецът трябва да може да разказва историята за тази полза по начин, с който да убеждава слушателя, че предлагането от него носи успех.

7. Затваряне на продажбата. Приключване на преговорите. Умение да се слага край на разговорите. 

8. Създаване на трайни връзки. Целта на общуването по работа винаги трябва да бъде да се градят контакти в дълготраен план. Нищо не свършва със сключването на сделка или финализирането на проект, дори изходът от контакта да е успешен.

9. Изразяване на благодарност. Чувство на благодарност. Хората, които подхождат към професията си и въобще към живота изпълнени с него, изпитват повече радост от малките успехи и по-малко разочарования, когато се провалят. Това увеличава цялостната им удовлетвореност от случващото се наоколо и ги прави по-леки като присъствие и приятни за общуване. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ