Disney е най-мощният бранд в света, Apple - най-скъпият

Disney е най-мощният бранд в света, Apple - най-скъпият

Walt Disney е най-мощният бранд в света за последната година, според новата класация Global 500 на британската компания за маркетингови изследвания и стратегическо консултуране Brand Finance.

Американската компания за филмово съдържание беше обявена за такъв и набира сила до голяма степен благодарения на успеха на новия й филм "Междузвездни войни: Силата се пробужда", отбелязва Робърт Хай - маркетингов и комуникационен директор на Brand Finance в Лондон, цитиран от TheNational.ae.

Disney купи правата над филма от Lucasfilm на Джордж Лукас за 4 млрд. долара през 2012 г. Самата марка "Междузвездни войни" (Star Wars) се оценява на 10 млрд. долара, според Brand Finance. Филмът "Междузвездни войни: Силата се пробужда" е на път да надмине 2 млрд. долара приходи в световен план. 

Brand Finance посочва, че Disney е марка на стойност над 31,5 млрд. долара, което е 3% повече през 2015 г. спрямо годината по-рано. Миналата година за най-мощен бранд беше обявена Lego. Сега тя е втора. 

Трета е LÓreal, следвана в топ 10 от PWC, McKinsey, Nike, Johnson's, Coca-Cola, NBC и Google. Всички тези марки за окачествени с рейтинг AAA+.

Най-скъпата търговска марка в света според Brand Finance отново е Apple. 

Apple е оценена от нея на стойност от 145,9 млрд. щатски долара, което е 14% повече спрямо 2014 г. Оценката е висока, въпреки последните финансови резултати, които компанията изнесе за четвъртото тримесечие на 2015 г. Те бяха под очакванията на инвеститорите и на самата нея. Изпълнителният директор Тим Кук призна, че е възможно да има спад на продажбите на iPhone в глобален план от януари до март 2016 г. Въпреки това хората остават предимно оптимистично настроени за развитието на Apple в бъдеще, отбелязват консултантите. 

Вижте още: Apple не може да разчита вечно на iPhone, има нужда от нов хит

След Apple в класацията на най-скъпите марки на Brand Finance следват Google (94,1 млрд. долара), Samsung (83,1 млрд.), Amazon (69,6 млрд.), Microsoft (67,2 млрд.), Verizon (63,1 млрд.), AT&T (59,9 млрд.), Walmart (53,6 млрд.), China Mobile (49,8 млрд.), Wells Fargo (44,1 млрд.). 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ