Apple се ориентира към продажбите в интернет

Apple се ориентира към продажбите в интернет

Търговският директор на Apple, Анджела Арендс, се надява коренно да промени начина, по който клиентите потребяват продуктите на компанията. Тя иска да накара хората да се откажат от разходките до фирмените магазини на Apple и вместо това – след като Apple Watch влезе в продажба – да поръчват онлайн. Това гласят инструкции на Арендс, разпространени до служителите на компанията.

„Това ще бъде значителна промяна в нагласата и имаме нужда от вашата помощ, за да я реализираме”, пише в разпоредбата на Арендс. Маркетинг анализатори отбелязват, че ориентирането към интернет продажбите е завой, който показва, че интересът, на който се радват магазините на Apple при излизането на нов продукт – когато клиентите се редят на опашка с часове и дни – вече не е добре дошъл.

След излизането на iPhone 6 и iPhone 6 Plus, наличните стоки в магазините на Apple толкова намаля, че дори седмици по-късно, през декември, половината от търсенето остана незадоволено. Клиентите, които прекрачваха праговете с намерението за покупка, често оставаха разочаровани. Несполучливо пазена тайна сред служителите в магазините на Apple е, че най-добият начин за набавяне на нов продукт е поръчката онлайн.

Според наблюдатели, недостигът на Apple продукти в магазините на гиганта изглежда като пиар преимущество. Когато количествата от златния iPhone 5S се изчерпаха скоро след излизането му на пазара, продуктът набра дори повече популярност. Някои дори помислиха, че този недостиг е част от маркетинговата стратегия на Apple – за да изглежда смартфонът по-желан и рядък, отколкото е в действителност.

Но все пак разпоредбата на Арендс е индикатор, че Apple не харесва неспособността си да задоволява търсенето и не иска да разочарова клиентите. Насочването на купувачите към онлайн магазините частично решава този проблем. Те пак ще трябва да чакат, когато наличността на даден продукт е ниска или изчерпана, но поне ще знаят, когато той е на път – а и няма да губят време в разходки по фирмените магазини.

Във Великобритания например единственият начин да си набавите новия Apple Watch е като го поръчате онлайн и изчакате устройството да пристигне при вас, дори когато посетите някой от фирмените магазини – тогава служителите там ще поръчват желания от вас продукт чрез Kiosk, интернет версията на онлайн магазина на Apple. Така местните клонове ще получават бонус за продажбите си, независимо че те са били извършени през уебсайта. И най-важното – няма да има възможност за доставка на Apple Watch до магазините в Обединеното кралство. Часовниците ще бъдат доставяни само по домовете, след като клиентът е избрал модела и каишката.

Американската система ще бъде подобна, но клиентите ще могат да получават покупката си в магазините. И все пак, като цяло, всички ще бъдат стимулирани да пазаруват онлайн и да избират дали продуктът да бъде доставен до вратата им.

„Наличността в магазините ще бъде ограничена”, казва източник, приближен на Apple.

Ето и цялата разпоредба на Арендс. Виждате, че в нея особено се набляга на научаването на клиентите да пазаруват в интернет, вместо да отиват във фирмените магазини в търсене не Apple Watch или на новия MacBook.

Наредете се на опашка онлайн

Дните, когато клиентите ни чакаха на опашки за наши продукти, са към края си. Приложението Apple Store и онлайн магазинът ни ще направят закупуването на Apple Watch и на новия MacBook много по-лесни. Клиентите ще знаят точно кога и къде ще пристигнат техните покупки.

Това е значителна промяна в нагласата и се нуждаем от вашата помощ, за да я реализираме. Кажете на клиентите, че наличността на продуктите ни е по-голяма онлайн, и им покажете колко лесно е да пазаруват там. Много ще ги зарадвате.

Източник: списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ