Бизнес перспективи: Четирите стълба на здравите партньорства

Бизнес перспективи: Четирите стълба на здравите партньорства

Бизнес партньорствата могат да допринесат или да попречат на успеха на вашата компания. Силните бизнес партньорства водят до повишена ефективност, иновации и задържане на персонала, което води до дългосрочен успех.

Бях свидетел на това, че марката ми стана сред първите десет по продажби на RTD напитки в САЩ, въпреки че се продава само в единадесет щата, пише Адам Крьонер в статия за Entrepreneur. Голяма част от нашия „безпрецедентен“ успех изобщо не е безпрецедентен. Произтича от твърдо фокусиране върху инвестирането в изграждането на смислени бизнес отношения. Стартирахме през 2019 г. и процъфтяхме дори когато повечето ресторанти и барове не можеха да заредят нашите продукти. Въпреки че много други фактори ни помогнаха през тези несигурни времена, нашите процъфтяващи бизнес отношения се оказаха жизненоважни.

Въпреки че никой не може да предвиди бъдещето, важно е да изградите стълбове, за да помогнете на вашата компания да остане стабилна и да се разраства по време на несигурни времена. За да изградите стабилен основополагащ успех за вашия стартъп, малък бизнес или начинания на свободна практика, прочетете четирите съвета по-долу за изграждане на дълготрайни бизнес отношения.

Съвет №1. „Очаквайте неблагодарност“  - Дейл Карнеги 

Първият ми съвет може да изглежда неинтуитивен за нетренираното око. И все пак годините ми на опити и грешки ми отвориха очите за истината за известния цитат на Дейл Карнеги „Очаквайте неблагодарност“. Този първи съвет е основата за останалите ми предложения и това е идея, която всички професионалисти и предприемачи трябва да оценят и схванат. Очакването на неблагодарност не е толкова песимистично, колкото може да изглежда. Това е прагматично и реалистично, предотвратявайки разочарованието, защото няма да преувеличите очакванията си.

Управлението на очакванията върви ръка за ръка с бизнес успеха. По този начин няма да има игра на обвиняване, когато нещата се объркат, както неизбежно се случва. Ще има само рационализиран фокус върху решаването на проблема, поемането на пълна собственост върху нашите действия и движението на бизнеса напред. Вместо да се сблъскате с поредица от разочарования, проницателно управляваните очаквания постигат баланс между необузданата амбиция и оставането на земята, поддържайки траекторията ви нагоре. Останете здраво стъпили на земята, но се целете високо, като гарантирате победа за всички участници, когато резултатите надхвърлят очакванията.

Съвет №2: Поемете отговорност

Ако нещо не работи, поемете отговорност за резултата. Например, докато много хора в сектора се оплакват, че дистрибуторите и търговците на дребно не правят достатъчно за продажбите, в моята компания, Carbliss, ние възприемаме различен подход.

Нашата философия е реалността: дистрибуторите предоставят логистични услуги за транспортиране на продукти от „А“ до „Б“, докато търговците на дребно предлагат платформата за продажба. Не е работа на нашите партньори да преместват продуктите от рафтовете; наше е. Когато продуктите не се продават, ние не сочим с пръст нашите партньори. По-скоро се вглеждаме навътре и питаме как можем да се подобрим. Ние поемаме отговорност за продажбите на продукти.

Премахването на тези тежести от плещите на нашите партньори ни позволи да култивираме симбиотични отношения с тях. Ние ги подкрепяме, като ги оставяме да правят това, което правят и не очакваме нищо повече, а те ни подкрепят, като си вършат работата и след това още малко. Това е най-чистото и продуктивно сътрудничество. Останете отговорни, за да увеличите сътрудничеството си.

Съвет №3: Предлагайте съдържание вместо празни жестове 

Силните бизнес партньорства не изискват бляскави вечери или тържества за признателност. Бъдете ангажирани извън имейлите и телефонните обаждания. Включете се в действието, за да докажете, че сте партньор, готов да запретне ръкави и да се включи, а не просто „друга марка“.

Подобно на нашите дистрибутори и търговци на дребно, те ще реагират най-добре, когато ги накарате да се почувстват подкрепени, ценени и част от нещо по-голямо.

Съвет №4: Бъдете честни и прозрачни

Как вашият бизнес може да докаже своя ангажимент към успеха на вашите партньори? Започнете с честност и прозрачност относно вашите предложения и очаквания. Незабавното определяне на очакванията и придържането към тях изгражда доверие и уважение. Тези усилия често водят до приятно изненадващи положителни резултати. Дори когато резултатите не са постигнати, ангажирайте бизнес партньорите си и останете честни и това ще ви се отплати в дългосрочен план. Тези усилия стигат далеч в изграждането на трайни взаимоотношения.

Когато вашите продукти могат да се удвоят като стоки, партньорите, които ги извеждат на пазара (напр. дистрибутори и търговци на дребно), са също толкова основни за вашия успех, колкото и вашите клиенти. По този начин вашите партньори изискват бранд опит. Опитайте тези предложения, за да изградите процъфтяващи бизнес отношения, да култивирате лоялност и да насърчите успеха.

Източник: Адам Крьонер, изпълнителен директор на Carbliss, стартъп съветник, филантроп, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                            

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ