Coca-Cola с реклами за победители и победени в Super Bowl

В невиждана досега маркетинг инициатива, една от големите глобални марки  – Coca-Cola подготвя две версии на една и съща ТВ реклама. Едната от тях предстои да бъде излъчена съвсем скоро. Поводът е предстоящия финал на американската футболна лига Super Bowl, който традиционно е най-гледаната от зрителите в САЩ програма през годината. Последният двубой между най-силните отбори на американски футбол приковава пред малкия екран милиони зрители в Америка и от години се е превърнал в най-високоплатеното рекламно време в US ефира за цялата календарна година.

Предстоящият финал на Super Bowl по традиция ще се превърне в същински „парад на рекламата”. В него  най-креативните си спотове ще покажат някои от най-големите световни марки.

Тази година Coca-Cola отново ще заложи на анимираните бели мечки – дългогодишен символ на марката, пишат авторите в AdAge.

Компанията е подготвила две версии на 60-секундната си реклама. Една от тях ще се завърти по време на рекламната пауза в хода на спортното събитие. Coca-Cola ще реши коя от двете реклами да покаже в ефир, когато се види кой от двата отбора води - New York Giants или New England Patriots.

Това е съвсем новаторско по рода си маркетинг начинание. Заради него маркетинг директори на компанията ще бъдат на място, в сградата на телевизия NBC, по време на финала. В трафик залата, откъдето се ръководи ТВ програмата ще се реши в крачка кой спот да се завърти, когато дойде време за рекламната пауза в хода на играта. Това обясни Пайо Шункер – вицепрезидент интегриран маркетинг в Coca-Cola.

Рекламата с двете версии е под едно заглавие “Catch” и показва две полярни мечки, които гледат Super Bawl. Всяка от тях носи шал в цвета на един от двата противникови отбора: червено и бяло за Giants и бяло и синьо за Patriots. Сюжетът е следният: По време на минутите за рекламна пауза едната мечка излиза извън арктичната пещера и вижда група други мечки, които се излежават, безделничат и пият Coca-Cola. Когато те й хвърлят бутилка, тя я хваща несигурно и започва да се плъзга по леда и снега, опитвайки да я опази да не падне на земята. Следва цяла акробатична серия, в която мечката опитва да не изпусне бутилката Coca-Cola. Накрая все пак успява. Другият мечок, чийто отбор губи до момента, е този, който в последните секунди на рекламата ще излезе от пещерата.

Успоредно с контролираното излъчване на този спот, в друг американски тв канал - ESPN, също ще има представители на компанията, които пък ще ръководят излъчването на друга реклама, наречена "Argh!". В нея мечката, чийто отбор губи, ще се разходи, за да прогони разочарованието.

Целта на кампанията е да предизвика оживени коментари и да се заговори за марката в мрежата и в реалния живот. Екипът на агенция Wieden & Kennedy се е упражнявал в продължение на 3 месеца, гледайки записи от футболни двубои, за да бъде подготвен за всички възможни варианти на развой на футболните двубои, обясни Шункер.

От агенцията представиха тийзъри на кампанията в интернет. Един от тях можете да видите след текста. 

Цената на завъртането на един 30-секунден спот по телевизия NBS във времето на футболната игра през тази година е 3,5 млн. долара. В кампаниите е задължително и успоредното присъствие на клиповете в социалните мрежи в реално време – „преди, по време и след играта”, обясняват от телевизията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ