Facebook алгоритъм за успех на марката

Facebook алгоритъм за успех на марката

Най-голямата социална мрежа използва специален алгоритъм, чрез който стратегически планира кои съобщения от марките да излизат напред в поредицата с новини в началната страница на потребителите. Тази матрица може да бъде използвана от администраторите на фен страниците, за да се постига по-голям ефект на Facebook присъствието.

Средностатистическият потребител в сайта има 262 приятели. Само половината от всички потребители проверяват профила си повече от веднъж дневно, според последно изследване на употребата на сайта, направено от базираната в Ню Йорк фирма Somerville. Дори самите служители на Facebook признават, че феновете не виждат една много голяма част от съдържанието на компаниите, освен ако преднамерено не потърсят фен страниците им. Всъщност, проучване от февруари показа, че само 16% от потребителите, обвързани с марките, виждат брандираните информации. Това вероятно бе една от причините сайтът да представи нови, стратегически начини за рекламиране, включително брандираното съдържание. Тази опция обаче изисква фирмите да харчат дори повече пари за реклама във Facebook.

Добрата новина е, че сайтът използва алгоритъма „Edgerank”, пише сп. Entrepreneur. С него той решава кое точно фирмено съдържание от любимите марки на потребителя да му показва. Лошата е, че компанията не предлага начин рейтингът според този алгоритъм да бъде видян от фирмите. Това е недостъпна за марките информация.

Имайки предвид някои особености на публикуването и представянето на съдържание във Facebook, компаниите могат да увеличат присъствието си и да станат видими за повече от 16% от феновете си.

Как работи алгоритъмът?

Определя се от 3 фактора.

1.) Близостта на потребителя с марката или човека с фен страница. Ако съдържанието е публикувано от приятел, се качва по-нагоре, отколкото ако е поставено от бизнеса. Това включва анализ на връзката с публикуващия, базиран на това колко време е прекарал в брандираната страница, както и на броя му съобщения и коментари към нея. Колкото повече си взаимодейства публиката с теб, толкова по-високо ще бъдеш в полето й с новини.

2.) Тежестта на съдържанието. Този фактор поставя коментарите и споделянето по-високо от „харесванията“, защото за тях се изисква повече действие от потребителска страна.

3.) Възрастта на съдържанието или кога точно е публикувано в сайта. Ако е по-старо от други съобщения, отива по-назад.

Колкото повече ангажираност създава страницата, толкова по-добре. Има значение публикуването на снимки, които предизвикват коментари, както и задаването на въпроси от името на марката. Тези практики поставят страницата по-напред, според алгоритъма „Edgerank”. Coca-Cola например често публикува снимки с продукт на плаж и пише „Coca-Cola се отбеляза. А вие къде сте?“. Скорошна нейна публикация от този род провокира 7700 кликвания „харесва ми“ и повече от 1000 коментара.

Публикуването на потребителско съдържание във фен страницата издига много. Според този алгоритъм, да стимулираш феновете да качват снимки, видео и да се включват в дълги дискусии помага изключително да се класираш по-напред в т.нар. нюзфийд.

Видео и фотосъстезанията провокират повече интеракция, както и публикациите на съдържание.

Постоянството е императив. Факторът с „остаряването“ на публикацията в алгоритъма означава, че ако последното ви съобщение във Facebook е било преди седмица, най-вероятно в момента никой не го вижда. Успешните марки публикуват съдържание, което провокира публиката да действа ежедневно. Дори по няколко пъти на ден.

Не на последно място: Съдържанието е цар. Сигурен начин да получите внимание и взаимодействие е като пишете и публикувате страхотно уникално съдържание. Такова, което феновете ви намират за толкова добро, че решават да го споделят. Помнете, че потребителите са основно фокусирани върху личните връзки. Текстът трябва много силно да впечатлява, за да ви тласне напред.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ