Онлайн рекламата у нас с 20% ръст за година

Онлайн рекламата у нас с 20% ръст за година

65% от бюджетите за дигитална реклама в България са били насочени към двата големи сайта, които привличат вниманието на българската публика - търсачката Google и социалната мрежа Facebook. 35% от бюджетите се държат от местни онлайн медии. 

Това е една от статистиките, огласени на шестото издание на Националния форум на дигиталната индустрия в България. Данните са от традиционното проучване AdEx 2015. Според него нетният обем на рекламата, който включва и данни за бюджетите за Google и Facebook, е бил близо 62 млн. лева, което значи ръст от над 20% на годишна база. 

IAB Forum тази година се проведе под наслов "Digital Run" и събра над 300 души, които имат отношение към дигиталния бизнес и развитието му в страната - представители на медии, агенции и рекламодатели.

Най-сериозен ръст има при видео рекламата - за 2015 г. приходите са били близо 4.7 мнл. лева, сравнени с 3 млн. през 2014 г. Това е ръст от 54% и е много показателен за тенденциите. Видео съдържанието ще е водещо при определянето на маркетинговите стратегии и в бъдеще.

На събитието бе представена и класацията Топ 100 на рекламодателите в интернет. От нея става ясно, че рекламодателите в сектор потребителски стоки са най-много в ТОП 50 (19) - 38% и съответно имат 37% от рекламните бюджети в тази класация. Сред един от най-големите рекламодатели се нарежда и Министерството на транспорта.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ