Facebook и Twitter вече не са достатъчни за дигитален маркетинг

Facebook и Twitter вече не са достатъчни за дигитален маркетинг

Facebook и Twitter вече не са достатъчни за дигитален маркетинг

Присъствието в социалните мрежи сега е de rigueur за повечето марки. В цял свят компаниите с персонал от над 100 души в момента имат маркетинг изяви в сайтовете за комуникация. В Америка например, която е един от най-развитите пазари на маркетинг услуги, 88% от фирмите с над 100 служители са в социалните мрежи. Това сочи проучване на eMarketer, цитирано в сайта на компанията.

Все още компаниите, които залагат на платената реклама във Facebook не са толкова много, но броят на фирмите, решили да се насочат натам нараства в световен план.

Успехът на рекламните опити във Facebook и Twitter досега и покачването на броя на хората, които се регистрират в тези сайтове, навеждат някои от рекламодателите на мисълта, че е важно отсега да се мисли за бъдещето, в смисъл да се разширява територията за среща с клиенти в мрежата. Вниманието ще се насочи към повече адреси за платена онлайн реклама.

В момента Facebook доминира, следван от Twitter. От eMarketer изчисляват, че тези сайтове ще направят приходи от, съответно, 2,19 млрд. долара и 140 млн. долара само на американския пазар през тази година. Същевременно ще се разраства рекламата в LinkedIn, YouTube и foursquare, чиито потребители отбелязват къде се намират чрез мобилните си телефони.

Стратегията да се разчита само на социалните мрежи по отношение на дигиталната реклама вероятно ще е белег за изоставане от общите тенденции на рекламния пазар, в който рекламодателите се увеличават. Марките ще трябва да се фокусират върху различни места за дигитална реклама, ако наистина искат да спечелят дял, докато рекламата в социалните мрежи набира скорост.

Естествено, това води и до прогнозата, че ще е необходимо по-мащабно и задълбочено обучение за специалистите по маркетинг в целия свят. Всички те се приспособиха към социалните мрежи интуитивно и ентусиазирано, но ще им бъдат нужни допълните уроци по отношение на това как се рекламира в тях.

В изследването на eMarketer, сред анкетираните маркетолози, които в момента не рекламират в социалните мрежи, но планират да го направят през следващата година, 83% вярват, че само изпращането на съобщения в Twitter и поддържането на корпоративен блог са форма на социалната реклама в интернет. 69% от тях включват в представата си за дигиталния маркетинг платената реклама в сайтовете и останалите спонсорирани, визуални методи за привличане на вниманието на потребителите.

Сайтовете, блоговете, форумите и социалните мрежи, които искат да повишат броя на продуктите с платена реклама в тях, може би ще трябва да направят повече усилия, за да изглежда поставянето на тези продукти по-видимо и разбираемо за маркетинга.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ