Facebook и Twitter вече не са достатъчни за дигитален маркетинг

Facebook и Twitter вече не са достатъчни за дигитален маркетинг

Присъствието в социалните мрежи сега е de rigueur за повечето марки. В цял свят компаниите с персонал от над 100 души в момента имат маркетинг изяви в сайтовете за комуникация. В Америка например, която е един от най-развитите пазари на маркетинг услуги, 88% от фирмите с над 100 служители са в социалните мрежи. Това сочи проучване на eMarketer, цитирано в сайта на компанията.

Все още компаниите, които залагат на платената реклама във Facebook не са толкова много, но броят на фирмите, решили да се насочат натам нараства в световен план.

Успехът на рекламните опити във Facebook и Twitter досега и покачването на броя на хората, които се регистрират в тези сайтове, навеждат някои от рекламодателите на мисълта, че е важно отсега да се мисли за бъдещето, в смисъл да се разширява територията за среща с клиенти в мрежата. Вниманието ще се насочи към повече адреси за платена онлайн реклама.

В момента Facebook доминира, следван от Twitter. От eMarketer изчисляват, че тези сайтове ще направят приходи от, съответно, 2,19 млрд. долара и 140 млн. долара само на американския пазар през тази година. Същевременно ще се разраства рекламата в LinkedIn, YouTube и foursquare, чиито потребители отбелязват къде се намират чрез мобилните си телефони.

Стратегията да се разчита само на социалните мрежи по отношение на дигиталната реклама вероятно ще е белег за изоставане от общите тенденции на рекламния пазар, в който рекламодателите се увеличават. Марките ще трябва да се фокусират върху различни места за дигитална реклама, ако наистина искат да спечелят дял, докато рекламата в социалните мрежи набира скорост.

Естествено, това води и до прогнозата, че ще е необходимо по-мащабно и задълбочено обучение за специалистите по маркетинг в целия свят. Всички те се приспособиха към социалните мрежи интуитивно и ентусиазирано, но ще им бъдат нужни допълните уроци по отношение на това как се рекламира в тях.

В изследването на eMarketer, сред анкетираните маркетолози, които в момента не рекламират в социалните мрежи, но планират да го направят през следващата година, 83% вярват, че само изпращането на съобщения в Twitter и поддържането на корпоративен блог са форма на социалната реклама в интернет. 69% от тях включват в представата си за дигиталния маркетинг платената реклама в сайтовете и останалите спонсорирани, визуални методи за привличане на вниманието на потребителите.

Сайтовете, блоговете, форумите и социалните мрежи, които искат да повишат броя на продуктите с платена реклама в тях, може би ще трябва да направят повече усилия, за да изглежда поставянето на тези продукти по-видимо и разбираемо за маркетинга.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?