Facebook пусна инструмент, с който бизнесите ще следят ефекта от рекламата си

Facebook пусна инструмент, с който бизнесите ще следят ефекта от рекламата си

Социалната мрежа Facebook ще започне да демонстрира на рекламодателите на какви устройства техните потребители са прегледали рекламата им и от какво са оформили поръчката или покупката вследствие на това. За нововъведението съобщава изданието AdAge.

С новото решение за анализ Facebook иска да покаже на рекламодателите колко силно може да бъде влиянието на мобилната реклама върху продажбите. Освен това собствениците на брандове ще могат да следят влиянието на онлайн рекламата си върху покупките от мобилни устройства, които набират сила в последните години.

Досега рекламодателите можеха да следят конверсията – влиянието на прегледите на реклами върху действията на потребителите – за Facebook кампаниите си. Те обаче не можеха да следят на какви именно устройства е най-влиятелна рекламата им.

В същото време онези, които ще се възползват от новата услуга, ще са само рекламодателите, които ще поместят специални тракери на сайтовете си и в мобилните си приложения. Тези програми ще следят за специфични действия – например добавянето на продукт в кошницата за покупки или прегледите на конкретни страници. Според изявлението на Facebook достъпът до личните данни на потребителите няма да бъде разрешен.

Пускането на инструмента става на фона на това, че мобилното направление на социалната мрежа се превръща в основен генератор на приходите й. От 2,91 млрд. долара, които компанията спечели за периода април-юни, 92% идват от реклама. А от общите приходи от реклама 62 на сто или 1,66 млрд. долара са от мобилна реклама. Мобилните услуги на мрежата се използват ежедневно от почти 80% от активната аудитория на Facebook. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ