Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Getty прави милиони свои снимки безплатни срещу вграждане
Потърсим ли каквото и да е на международна тематика в Google Images, сред резултатите винаги има снимки и на Getty Images. Тези фотокадри са лицензирани и не може да се използват безплатно.
Така се явява проблем, пред който са изправени блогове, сайтове и социални платформи с недостатъчен финансов ресурс да купуват авторски материали на фотографи или фотокомпании. В тази връзка Getty Images ще предложи нова услуга, с която ще направи безплатни за ползване 35 милиона свои снимки, съобщава Business Insider. Те ще могат да се ползват без заплащане, ако са вградени в съответната страница на сайта или блога, с което в тях ще има линк към сайта на компанията gettyimages.com.
Как ще може да стане това? С техниката за вграждане (embed), позната на хората, публикували съдържание в уебсайтове или блогове, на които се е налагало да илюстрират текста си със снимки, поставени между абзаците му или да слагат в написаното видеоклипове на YouTube, например. Милионите безплатни снимки на Getty са създадени така, че да бъдат внедрявани в „тялото” на текста и ще бъдат публикувани по начин, с който върху тях ще се изписва името на фотографа и надпис “Getty Images”. Ще имат и внедрени бутони за споделяне в Tumblr и Twitter.
Getty Images, чиито снимки са масово използвани в мрежата, залага много на новата услуга. Тя вярва, че така повечето снимки, с които разполага, ще бъдат честно употребявани, ако не с пари, то поне с линк, който отвежда към сайта й – нещо, което го няма, когато снимките й просто се споделят в мрежата. В условията си за ползване тя пише, че безплатните й снимки не може да се използват „с търговска цел”, въпреки че определението за „търговски” в случая не е конкретизирано. Компанията разчита на честност от страна на информационните източници в интернет, които използват ресурса й.
Какво ще спре хората да правят скрийншот на безплатните снимки на Getty и да ги публикуват в сайта си, без да ги вграждат с връзка към сайта на Getty? В общи линии не много, но това не прави решението на фотокаталога рисковано или пък безсмислено, посочват наблюдатели. Всъщност, какво Getty ще спечели? Вграждането с обратна връзка към сайта й ще й донесе интернет трафик, признание за бранда й и информация за активните новинарски източници в интернет.
„Трябва да се адаптираш, за да оцеляваш. Израстването до приемане на технология, която окуражава отговорното споделяне на снимки, е път напред за (фото)индустрията”, коментира Кевин Мейзър – фотограф на знаменитости и директор и съосновател на WireImage Inc.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.