Getty прави милиони свои снимки безплатни срещу вграждане

Getty прави милиони свои снимки безплатни срещу вграждане

Getty прави милиони свои снимки безплатни срещу вграждане

Потърсим ли каквото и да е на международна тематика в Google Images, сред резултатите винаги има снимки и на Getty Images. Тези фотокадри са лицензирани и не може да се използват безплатно.

Така се явява проблем, пред който са изправени блогове, сайтове и социални платформи с недостатъчен финансов ресурс да купуват авторски материали на фотографи или фотокомпании. В тази връзка Getty Images ще предложи нова услуга, с която ще направи безплатни за ползване 35 милиона свои снимки, съобщава Business Insider. Те ще могат да се ползват без заплащане, ако са вградени в съответната страница на сайта или блога, с което в тях ще има линк към сайта на компанията gettyimages.com.

Как ще може да стане това? С техниката за вграждане (embed), позната на хората, публикували съдържание в уебсайтове или блогове, на които се е налагало да илюстрират текста си със снимки, поставени между абзаците му или да слагат в написаното видеоклипове на YouTube, например. Милионите безплатни снимки на Getty са създадени така, че да бъдат внедрявани в „тялото” на текста и ще бъдат публикувани по начин, с който върху тях ще се изписва името на фотографа и надпис “Getty Images”. Ще имат и внедрени бутони за споделяне в Tumblr и Twitter.

Getty Images, чиито снимки са масово използвани в мрежата, залага много на новата услуга. Тя вярва, че така повечето снимки, с които разполага, ще бъдат честно употребявани, ако не с пари, то поне с линк, който отвежда към сайта й – нещо, което го няма, когато снимките й просто се споделят в мрежата. В условията си за ползване тя пише, че безплатните й снимки не може да се използват „с търговска цел”, въпреки че определението за „търговски” в случая не е конкретизирано. Компанията разчита на честност от страна на информационните източници в интернет, които използват ресурса й. 

Какво ще спре хората да правят скрийншот на безплатните снимки на Getty и да ги публикуват в сайта си, без да ги вграждат с връзка към сайта на Getty? В общи линии не много, но това не прави решението на фотокаталога рисковано или пък безсмислено, посочват наблюдатели. Всъщност, какво Getty ще спечели? Вграждането с обратна връзка към сайта й ще й донесе интернет трафик, признание за бранда й и информация за активните новинарски източници в интернет. 

„Трябва да се адаптираш, за да оцеляваш. Израстването до приемане на технология, която окуражава отговорното споделяне на снимки, е път напред за (фото)индустрията”, коментира Кевин Мейзър – фотограф на знаменитости и директор и съосновател на WireImage Inc.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ