Органичен или платен маркетинг?

Органичен или платен маркетинг?

Органичен или платен маркетинг?

Всяка монета има две страни и този път това е безкрайният дебат за платения маркетинг срещу органичния маркетинг. Основната разлика между тях е привеждането в съответствие на целите. За да изградите доверие, публика и ангажираност, органичното винаги печели. За да получите реализации и задържане на място, платеното е най-добрият ви залог. И двете работят паралелно и зависи от екипа да вземе решение за разделянето на бюджета и ресурсите.

Пандемията ни научи на едно нещо: изграждането на марка се случва само чрез изграждане на истинска лоялност. Създателите на марки оцеляха в пандемията, защото клиентите им ги подкрепиха. Трябва да изградите взаимоотношения и да водите разговори, за да изградите стабилна и здрава марка. И така, какъв е правилният начин за управление на маркетингов бюджет? Винаги започвайте с мисъл за целта и след това изберете методи/канали за вашата марка.

Ето някои цели, които много търговци следват:

  • Разпалване на разговор: Това се прави най-добре на органични канали чрез пускане на провокиращо мисли съдържание, като същевременно създавате пространство за безпристрастен разговор.
  • Споделяйте основните послания на марката: Това се прави най-добре със здравословна комбинация от органични и платени, защото най-добрият начин да проверите дали аудиторията резонира е чрез органични, а платеният тласък ще помогне да се разпространи като горски пожар.
  • Изградете аудитория: Това е най-добре да се направи органично, тъй като целта тук е да се изградят не само числа, но и ангажирана аудитория от реални хора.
  • Намерете съмишленици: Хипернасочването ви позволява да изберете хора, които ще видят рекламата и след това ще последват марката.

Целта винаги предхожда канала и метода. Но ако целта не е ясна, мързеливият начин за "тестване" е да се обърнете към платения маршрут, но най-лесното не винаги е най-доброто. 

Как маркетинг лидерите могат да използват един и същ канал за платени и органични през 2022 г.? И двете дейности се извършват в тандем, както е установено по-горе. Ето някои насоки за използване на Google, най-големият платен и органичен канал, за разрастване на вашата марка:

Google търсене (органично):

Единственият начин да победите алгоритъма е да започнете със SEO, когато става дума за органично. В скорошната актуализация на алгоритъма на Google те подчертаха EAT (експертиза, авторитетност, надеждност) на уебсайт.

Ето две основни неща, за които маркетинг лидерите трябва да помислят, са:

  • Видео и текстово съдържание: Google разбира съдържанието за леки закуски и съдържанието, насочено към изследвания - и двете играят роля в начина, по който Google вижда вашия сайт.
  • Отзивчивост на мобилни устройства: От години Google набляга на важността на времето за зареждане, сертификатите за сигурност и други неща, като фактор за класиране.

Платено:

В рамките на Pay Per Click on Google технологията се развива бързо всеки ден, за да помогне на търговците. Две неща, които трябва да знаете са:

  • AI + интелигентно офериране: Това е ново, но ще помогне да се увеличи максимално и да се настоява за възможно най-високата ROI за всяка реклама, като същевременно разбира тенденциите и движенията. Това ще даде възможност на търговците да използват данни, за да вземат по-информирани решения.
  • Гласово търсене, водещо до платени резултати: Можете да говорите с телефона си, като кажете "Кое е най-доброто зарядно за закупуване?" и Google ще отговори. Това означава, че трябва да намерите правилните ключови думи, които вашата аудитория търси, и да се уверите, че вашият сайт е удобен за мобилни устройства, за да се използва това.

Докато 80% от всички компании се фокусират върху Google Ads за PPC (WebFX, 2020), органичното не е забравено! Първите пет органични резултата представляват 67,6% от всички кликвания само на първата страница (Impact, 2020). Представете си целия този безплатен трафик, ако сте в първите пет търсения!

Как да бюджетирате маркетингов микс между платено и органично 

Няма определена формула, която да следвате. Някои марки просто имат инертна нужда да се насочат към платена, например електронна търговия. Въпреки това, ето някои неща, които марката трябва да има предвид, преди да вземе решение за бюджет:

Какво прави моята индустрия? Някои индустрии просто са по-склонни към един вид. Например, D2C е първо платена игра, тъй като разчита на реализации и скорост за разрастване на бизнес. Органичното се случва като необходимост, но не е основният фокус.

Как изглежда моята фуния? Важно е да разберете колко информация е необходима на потенциалния клиент, за да осъществи реализация. Например, ако кажете седем, колко може да се направи органично и за колко да се плаща? Къде е необходима тяга, за да стигнат до следващия етап? Разглеждането на вашата фуния ще ви даде представа как изглежда вашият път на покупка.

Колко време имам? SEO винаги ще бъде дълга игра. Повечето марки започват със SEO и след това надграждат с платено съдържание в Google. Това е най-добрият начин да го направите, тъй като органичното ви позволява да не изглеждате като "продавачи" и има начини да победите алгоритъма с хипероптимизирани страници със съдържание.

Както разбрахте, няма един правилен начин за създаване на бюджет. Всеки канал има своите нюанси и недостатъци. Като маркетингов лидер през 2022 г. трябва да сте наясно с инструментариума, с който разполагате, с колко можете да експериментирате, както и с какви ресурси разполагате, за да направите кампаниите успешни. 

Източник: Кандис Джорджиадис за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ