Тази година: Инвестициите в маркетинг, управляван от данни, ще достигнат 36 млрд. долара в САЩ

Тази година: Инвестициите в маркетинг, управляван от данни, ще достигнат 36 млрд. долара в САЩ

Разходите на САЩ за маркетинг и реклама ще нараснат с 10,7% тази година, за да достигнат 570 милиарда долара. Това показва 18-ата годишна прогноза на консултантската компания Winterberry Group, цитирана от Marketing Dive

Темпът на растеж е повече от два пъти по-висок от наблюдавания през 2023 г., период, обременен от макронатиск. Инвестициите в политическа реклама, свързана телевизия (CTV) и свързана търговия - общ термин, който включва медии на дребно, ще стимулират индустрията през 2024 г.

На фона на загубата на бисквитките търговците ще проведат експерименти с алтернативи като решения за самоличност на първа страна, което ще доведе до бум за управлявания от данни маркетингов сегмент. Манията по генеративния изкуствен интелект (AI) и машинното обучение (ML) ще бъде друга тема, въпреки че потребителските апетити остават открит въпрос.

Winterberry Group е съгласна с други прогнози, вярвайки че 2024 г. ще бъде по-жизнена година за рекламни разходи от 2023 г., като същевременно отбелязва, че стабилният ръст на топ линията не разказва цялата история. Случаен пример: предстоящият изборен цикъл, който ще предостави благодат за собствениците на медии, включително в обсадената офлайн арена, но ще накара потребителските марки да спрат, тъй като се стремят да избегнат заплитането си в разделителна реторика и вместо това да се съсредоточат върху по-целенасочени усилия.

Резултатът е, че креативността ще бъде засегната през идните месеци, отразявайки спокойната 2023 г., докато цените на местната реклама може да се повишат в претрупаната среда за входящи кутии и ефирно време.

Консултантската компания очаква разходите за политическа реклама да достигнат 17 милиарда долара през 2024 г., което представлява приблизително 30% от общия растеж през тази година. 

Много ключови канали са в процес на трансформация, която ще доведе до възходи и падения както за марки, така и за издатели. Спортното пространство на живо, един от последните „ровове“ около линейната телевизия, преминава към арената за стрийминг, както се вижда от скорошната сделка на Amazon с регионалния оператор Diamond Sports Group.

Разходите за CTV се очаква да нараснат с над 30% на годишна база през 2024 г., за да достигнат 33,1 милиарда долара, тъй като рекламодателите преследват нововъзникващите възможности и разпространението на опции, поддържани от реклами.

Мрежите ще отговорят на тези промени, като възприемат по-дисциплиниран подход към сключването на сделки, обединявайки заедно линейни и дигитални покупки и предоставяйки по-добри инструменти за насочване на аудитория, според Winterberry Group.

Размиването на границите между линейно и цифрово все още ще създава главоболия при измерването, като повече от половината (53%) от анкетираните телевизионни рекламодатели посочват липсата на общи показатели в каналите като основно предизвикателство. Проблемите, произтичащи от силозите с данни, бяха преобладаваща тема в констатациите на Winterberry Group.

Опитите за справяне с оттеглянето на бисквитките ще подпомогнат маркетинга, управляван от данни, но биха могли да отклонят вниманието на търговците от проблемите с измамите, отпадъците и прозрачността. Един изгряващ гигант е свързаната търговия, територия, която обхваща медийни мрежи на дребно. По-големият профил за канала идва с повишена сложност около измерването и закупуването на медии, проблемна точка, която може да бъде разрешена чрез инвестиции в области като машинно обучение и изкуствен интелект, според Winterberry Group.

„Инвестициите в канали, управлявани от данни, ще процъфтяват през 2024 г., като разходите за данни, услуги за данни и инфраструктура за данни се очаква да надхвърлят 36 милиарда долара, което представлява увеличение от 13,9% спрямо миналата година. Вярваме, че пазарът е готов да възвърне голяма част от импулса на растеж, който липсваше през по-голямата част от последната година“, каза Брус Бийгъл, старши управляващ партньор на Winterberry Group, в декларация, приложена към доклада. 

Стремежът да се реализират случаи на маркетингова употреба за лъскави генеративни AI технологии също може да надхвърли интереса на потребителите и да се сблъска с опасенията на управлението относно обработката на лични данни. Само половината (51%) от анкетираните потребители са изпробвали софтуер като OpenAI's ChatGPT и DALL-E, което предполага, че медийният шум изпреварва приемането, като Winterberry Group гледа на 2026 г. като на по-вероятен прозорец за подходящо ускорение за категорията. 

Източник: Питър Адамс за Marketing dive

Превод и редакция: Нели Тодорова                                             

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване