Истинската стойност на QR кодовете върху опаковките за електронна търговия
Има едно общо нещо между всички поръчки от електронната търговия: те се доставят с опаковка. Неразпознаването на тази точка на взаимодействие като основен момент за предоставяне на брандирано изживяване и събиране на данни е пропусната възможност.
С развитието на индустрията значението на опаковката нарасна по отношение на способността си да служи като нещо повече от "кораб за доставка". QR кодовете са отличен пример. Те са оборудвани с технология, изградена за ненатрапчиво предоставяне на информация на клиентите, като същевременно предоставят на марките прозрения (инсайти), които могат да помогнат за оформянето на още по-добро клиентско изживяване в бъдеще.
Има много начини, по които марките могат да използват QR кодове върху опаковките за електронна търговия, и ето как това всъщност работи.
Позволява ви да бъдете пъргави с маркетинга
Всеки знае какво е QR код, но това, което не е толкова общоизвестно е, че има два вида. Статичните QR кодове вграждат постоянна информация, така че след като бъдат създадени, каквото и съдържание да свързват, то не може да бъде променено.
Динамичните QR кодове са по-усъвършенствани. Дори след като са създадени и отпечатани, можете да ги актуализирате с произволно съдържание по всяко време. Това означава, че не е нужно да се притеснявате за повторно отпечатване на кутии, торби или опаковъчни материали. Вие просто актуализирате кода с най-новото съдържание, към което искате да насочите клиентите, като например сезонна кампания или нова оферта.
Статичните QR кодове също позволяват проследяване на данни в реално време, което ви позволява да се въртите възможно най-бързо и ефективно, което ги прави безкрайно ценни.
Разкрива какво правят вашите клиенти
Когато клиент сканира код, той генерира данни, включително къде, кога и с каква операционна система е извършено сканирането. Това дава на бизнеса представа кои усилия са по-ефективни за клиентите въз основа на различни фактори, като тяхното местоположение или какъв тип устройство използват.
Докато научавате повече за поведението на вашите клиенти, инициативите могат да бъдат оптимизирани, което води до по-ефективно използване на маркетинговите бюджети.
Казва ви какво искат вашите клиенти
Купувачите са принудени да сканират QR кодове по различни причини. В нашето потребителско проучване за електронна търговия за 2022 г. попитахме онлайн купувачите кога е най-вероятно да сканират QR код, отпечатан върху опаковъчните материали, включени в онлайн поръчка. Повечето (28%) приписват интереса си на участие в конкурс или игри с подаръци.
Следващите причини, поради които хората сканират QR кодове, включват получаване на достъп до персонализирани оферти въз основа на покупки (26%), научаване на по-подробна информация за продуктите, които са поръчали (22%), научаване на информация за компанията, от която са поръчали (14%), и получаване на достъп до интерактивни функции като игри и видеоклипове (10%).
Само си представете какво бихте могли да научите за навиците и предпочитанията на вашите клиенти, ако тествате своя собствена комбинация от кампании.
Това е екологичен, икономичен инструмент за комуникация
Днешните съзнателните потребители все повече се интересуват от компании, които се стремят да прилагат устойчиви бизнес практики. Бихте могли да включите вложка към онлайн поръчките, която обучава клиентите относно вашето етично снабдяване, производствени процеси или друга информация, описваща усилията ви за устойчивост. Въпреки че тази информация е изключително ценна, методът й за доставка може да бъде скъп за отпечатване, както и ненужно използване на хартиени ресурси.
Чрез отпечатването на QR кодове върху опаковъчните материали можете да предоставите на клиентите лесен достъп до желаната информация без допълнителни разходи и материали, необходими за проектиране и отпечатване на вложки. Освен това, с опции за персонализиране на QR кодове с вашето лого и цветове, той служи и като инструмент за брандиране.
QR кодовете са лесни за създаване, можете бързо да ги пуснете на пазара и с възможността за проследяване на безброй точки от данни и измерване на анализи, те могат да покажат действителна възвръщаемост на инвестицията. Включването им в персонализирана опаковка го издига от логистичен компонент до ценен и изключително устойчив инструмент за комуникация и маркетинг на марката.
Източник: Мария Хагерти, главен изпълнителен директор на Dotcom Distribution, за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.