Как да използвате NFT за изграждане на марка в метавселената

Как да използвате NFT за изграждане на марка в метавселената

Как да използвате NFT за изграждане на марка в метавселената

Популярността на незаменяемите токени (NFT) нарасна до небето през последните години. През 2020 г. секторът на NFT струваше 10 милиона долара. Година по-късно индустрията нарасна до огромните 22 милиарда долара и става все по-популярна. Едно от най-очакваните приложения на NFT е тяхното потенциално използване в метавселената. Вместо едно, монолитно образувание, метавселената е децентрализирана мрежа от виртуални светове, където потребителят може да пазарува, да общува и да играе. Тъй като метавселената придобива по-голяма сила, както мултинационалните корпорации, така и малките предприятия се стремят да интегрират NFT в своите маркетингови и брандинг стратегии.

От години инвестирам активно в NFT и моята агенция също проектира NFT. Работили сме за много клиенти в това пространство и сме натрупали много знания по пътя, пише Викас Агравал в статия за Inc.com. Нека да разгледаме как компаниите могат да използват NFT, за да изградят своите марки в метавселената.

Намерете начини за геймификация на вашата марка

NFT могат лесно да бъдат интегрирани в повечето съвременни игри като нов начин за осигуряване на приходи от съдържание в играта. За разлика от традиционното съдържание за изтегляне (DLC), NFT не могат да бъдат репликирани. Всички те, дори и визуално подобни NFT, са уникални, като всеки притежава собствен код в блокчейна.

Това ги прави идеалната валута за компании, които искат да възнаградят най-лоялните си клиенти с ексклузивно, единствено по рода си съдържание. Компаниите могат да използват това като възможност да приведат в съответствие съобщенията на своята марка и основните ценности.

Например, спортните марки могат да създадат NFT-базирана игра, където потребителите могат да събират виртуални фланелки на любимите си играчи. Компаниите могат също така да създават дигитални копия на своите продукти, които клиентите да поставят във виртуалните си домове в рамките на метавселената. Тези реализации не само правят марката ви по-видима в метавселената, но също така дават на потребителите усещане за собственост и участие във вашата компания.

Направете потребителите част от процеса на продажба

Включването на клиентите в цялостния процес на продажби на вашата марка е чудесен начин за насърчаване на лоялността. И за NFT не е по-различно. NFT предоставят на клиентите възможността да купуват, продават или търгуват помежду си виртуални стоки.

Например, модните марки могат да създадат среда в рамките на метавселената, където играчите могат да пробват различни дрехи и аксесоари, които съответстват на действителните продукти. По този начин те могат да видят как изглежда продуктът върху тях, преди да направят покупка. В същото време носенето на тези виртуални модни артикули ще рекламира пасивно марката, когато другите потребители ги видят.

Като алтернатива, компаниите могат да обмислят създаването на програма за лоялност, базирана на NFT, където клиентите могат да печелят наградни точки, които могат да използват, за да осребрят ексклузивни виртуални артикули. Тъй като метавселената продължава да се приема в мейнстрийма, участието във виртуалната икономика ще става все по-ценно.

Прикрепете преживявания към събития от реалния свят

С неповторимата природа на NFT, предприятията имат възможност да предложат на клиентите уникални преживявания, които са свързани със събития от реалния свят.

Например онлайн платформата за стрийминг Twitch е домакин на събития на живо, където публиката може да гледа киберспорт турнири. Платформата има функция, при която можете да изрязвате и подчертавате моменти в стрийма. След това тези моменти могат да бъдат изсечени в NFT и или запазени, или продадени.

Друг пример за това в действие е NFL Super Bowl. NFL разпространи безплатни NFT на участниците, които им дадоха достъп до плейофите или игрите в редовния сезон. Този ход се оказа успешен – значително увеличи ангажираността на маркетинговите имейли на NFL от среден процент на отваряне от 20% на 60%.

Привлекателността на това е, че клиентът не само може да изживее събитието, но и получава спомен, който е прикрепен към него. По-специално, такъв, който е изключително техен в блокчейна. 

Източник: Викас Агравал, съосновател в компанията за маркетинг на съдържание Infobrandz, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ