Meta ще предлага по-малко персонализирани реклами в Европа, за да успокои регулаторите

Meta ще предлага по-малко персонализирани реклами в Европа, за да успокои регулаторите

Мeta планира да предложи на потребителите на Instagram и Facebook в Европа възможността да получават „по-малко персонализирани реклами“, обяви технологичният гигант, в опит да разсее нарастващите опасения на регулаторните органи

Базираната в Менло Парк, Калифорния, компания заяви, че въвежда тези промени в отговор на исканията на регулаторните органи на ЕС, предаде "Ройтерс".
През следващите седмици хората в ЕС, които използват безплатно платформите на компанията за социални медии с реклами, ще могат да избират да виждат реклами въз основа на това, което Meta нарича „контекст“ - съдържание, което потребителят вижда по време на определена сесия в платформите.

Тези реклами също така ще бъдат насочени към потребителите въз основа на възраст, пол и местоположение, като някои от тях няма да могат да се пропуснат за няколко секунди.

Meta също така планира да намали цената на абонаментите без реклами с около 40% за европейските потребители.
Този ход идва в момент, когато европейските регулаторни органи увеличават усилията си за ограничаване на властта на големите технологични компании и за изравняване на условията за по-малките фирми, включително чрез знаковия Закон за цифровите пазари (DMA), който влезе в сила по-рано тази година.

„Новият модел, въведен от Meta, е изцяло на нейна отговорност и не е одобрен от Комисията, нито е съгласуван с нея. Преждевременно е да се спекулира за въздействието му върху висящите процедури за несъответствие“, заяви говорител на ЕС пред Ройтерс.

„Нашата цел е да приведем Meta в пълно и ефективно съответствие по този въпрос възможно най-скоро.“

Миналия месец висшият съд на Европа постанови, че Meta трябва да ограничи използването на лични данни, събрани от Facebook, за целева реклама, подкрепяйки активиста за защита на личните данни Макс Шремс.

„Макар че решението все още трябва да бъде оценено, приветстваме факта, че важна платформа обявява, че ще предложи нов безплатен избор с по-малко подробно профилиране за рекламиране“, заяви в изявление Ану Талус, председател на органа за защита на личните данни в ЕС - Европейския съвет за защита на данните.

За плановете на Meta да въведе по-малко персонализирани реклами първо съобщи Wall Street Journal.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ