Пет маркетингови тактики, донесли забележителна печалба на бизнеса

Пет маркетингови тактики, донесли забележителна печалба на бизнеса

Искам да споделя някои от стратегиите, които ми помогнаха да постигна луди резултати — 10x възвръщаемост на маркетинговите ми усилия, и то не на шега. Знам колко завладяващо може да бъде с всички маркетингови съвети, които са там, но аз съм тук, за да пресека шума и да ви дам някои практични съвети, които направиха чудеса за мен, пише Джъстин Брок в статия за Entrepreneur. 

1. Мислене извън кутията — ключът към успеха

Първо, не мога да подчертая достатъчно колко е важно да мислим извън кутията. Това може да звучи като клише, но повярвайте ми, това е истината. Когато за първи път започнах, последвах група маркетингови гурута като Ръсел Брънсън и Гари Вайнерчук. И двамата имат напълно различни стилове - Ръсел е изцяло свързан с фуниите за продажби и маркетинга с директен отговор, докато Вайнерчук е кралят на брандирането в социалните медии. Но ето нещо: въпреки различията си, и двамата са съгласни за едно нещо - креативността и иновациите не подлежат на обсъждане.

И така, взех това, което научих от тях, и го направих свое. Не просто копирах това, което правеха. Адаптирах го, за да отговаря на моя стил и нуждите на моя бизнес. Големият извод тук е, че не трябва да се страхувате да експериментирате с нови идеи. Ако искате да се откроите и да постигнете изключителни резултати, трябва да сте готови да се откъснете от нормата и да опитате нещо различно.

2. Местни инфлуенсъри — тайният сос

Сега нека поговорим за инфлуенсър маркетинга. Напоследък е на мода, тъй като фирмите хвърлят големи пари на знаменитости, за да рекламират продуктите си. Но аз съм изцяло за използването на местни инфлуенсъри. Те може да нямат милиони последователи, но това, което имат, е дълбока връзка с тяхната общност.

Тези инфлуенсъри са доверени гласове в техните кръгове и това доверие се превръща в по-голяма ангажираност и по-истински взаимодействия с потенциални клиенти. Партнирайки си с местни влиятелни лица, успях да създам кампании, които наистина резонират с моята целева аудитория, което от своя страна доведе до по-добра лоялност към марката и по-висока възвращаемост. Освен това местните инфлуенсъри са много по-достъпни от известните знаменитости, което означава, че мога да разширя маркетинговия си бюджет, като същевременно оказвам голямо влияние, добавя авторът на статията.

3. Платен трафик в социалните мрежи — тайното оръжие на недооцененото внимание

Платеният трафик в социалните медии е мястото, където се случва магията, но не всички стратегии за платен трафик са еднакви. Открих една малко известна тайна, която наричам моето „тайно оръжие“ за 10 пъти по-голяма възвръщаемост: насочване към недооценено внимание, пише Джъстин Брок. 

Ето каква е сделката — всеки се насочва към конкретни възрастови групи на конкретни платформи. Знаете какво имам предвид: по-млада публика в Instagram и TikTok, по-възрастни във Facebook. Но познайте какво? Във всяка платформа има милиони хора във всяка възрастова група.

Помислете за това: Колко реклами на Medicare виждате в TikTok? Не много, нали? И колко често се насочвате към млади хора във Facebook в наши дни? Конкуренцията за тези групи на тези платформи е почти несъществуваща, което означава, че разходите за достигане до тях са много евтини.

Платформите за социални медии печелят парите си, като продават рекламно пространство и когато никой не наддава за определена демографска група, това рекламно пространство просто си стои там и чака да бъде заграбено. Тук се намесвам аз — купувам това пространство и изведнъж достигам до изцяло нова аудитория.

4. Купуването на рекламно пространство на подценени цени — моето стратегическо предимство

Това ме отвежда до друга ключова стратегия: стратегическо закупуване на рекламно пространство на подценени цени. Точно както при недвижимите имоти, където целта е да купуваш евтино и да продаваш скъпо, аз правя същото с дигиталната реклама.

Когато забележа, че определени демографски данни или платформи се пренебрегват от други рекламодатели, се възползвам от тази възможност. Тъй като по-малко хора наддават за това рекламно пространство, цената е значително по-ниска. Това ми позволява да достигна до по-широка аудитория, като същевременно поддържам разходите си ниски, което е точно начинът, по който успях да постигна такава висока възвращаемост, добавя авторът на статията. 

Но тази стратегия не е просто еднократна сделка — трябва да сте в крак с нея. Постоянно наблюдавам ефективността на рекламите си и коригирам насочването си, за да се възползвам от тези недостатъчно използвани възможности. Това е малък трик, но печалбата е огромна, когато го направите правилно.

5. Адаптиране към промяната — оставане пред кривата

Ако има нещо, което научих, то е, че маркетинговият пейзаж винаги се променя. Това, което е работило вчера, може да не работи утре и затова трябва да останете пред кривата.

Поставих си за цел да се информирам за най-новите тенденции, инструменти и платформи и винаги съм готов да се обърна, когато е необходимо. Например, когато нова социална медийна платформа започне да набира популярност, аз съм един от първите, които виждат какво може да направи за моя бизнес. Да бъда ранен приемник ми дава огромно предимство, защото се конкурирам с по-малко търговци и мога да установя силно присъствие, преди платформата да се насити.

Моят успех се корени в способността ми да се адаптирам и да се развивам с пазара. Редовно оценявам маркетинговите си стратегии, експериментирам с нови тактики и оставам гъвкав. Така успях да изпреваря конкуренцията и да поддържам ефективността на маркетинговите си усилия, пише авторът на статията. 

Това са моите основни стратегии за постигане на 10x възвръщаемост във вашия бизнес. Не става дума за сляпо следване на най-новите тенденции, става въпрос за създаване на собствен път и желание за иновации. Като мислите извън кутията, като използвате местни инфлуенсъри, насочвате вниманието към недооценени цени и изпреварвате тенденциите в индустрията, можете да създадете маркетингова стратегия, която осигурява изключителни резултати. Надявам се тези прозрения да ви помогнат толкова, колкото помогнаха на мен. 

Източник: Джъстин Брок за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ