По-лесно е, отколкото си мислите

По-лесно е, отколкото си мислите

По-лесно е, отколкото си мислите

Подкастите не са нищо ново, въпреки че много фирми бавно ги възприеха като маркетингова среда. Подкастите, управлявани от марката, ви позволяват да продавате продукти и услуги директно на потребителите чрез този модерен аудио носител. Но това не е всичко. Чрез подкасти, ориентирани към марката, имате възможност да достигнете до потребители, които са съгласни с вашата марка, да споделяте актуализации за вашия бизнес, да дадете по-добър поглед върху човешката страна на вашия бизнес и много повече.

И може би най-важното е, че можете да контролирате разказа от началото до края, създавайки пълнометражни епизоди с увлекателно съдържание, което служи като мощен и въздействащ маркетингов инструмент.

Много фирми може да възприемат подкастинга като предизвикателство, но нека разбием това, да разберем защо и да предоставим някои полезни инструменти за капитализиране на тази ценна маркетингова среда. В края на краищата подкастът на марката ви позволява да отключите силно ангажирана аудитория от потенциални клиенти и да изградите взаимоотношения, които биха могли да повишат осведомеността и крайните приходи за години напред.

Ето как да преодолеете препятствията на подкаст маркетинга. Има причина много компании да приемат подкаста бавно. На пръв поглед (или слушане), стартирането на подкаст може да изглежда скъпо, времеемко и смущаващо. В края на краищата, в сравнение с изготвянето на бърза графика в социалните медии или създаването на имейл бюлетин, замислянето и изпълнението на кристално чисто аудио интервю с гостите, подходящите теми и продуктовият маркетинг могат да изглеждат като трудно начинание, дори с технологии и опитни търговци в персонала.

Нещо повече, някои предполагат, че подкастът на марката може да бъде труден за пускане на пазара извън самия подкаст. И в морето от възможности за избор, проектирането на завладяващ бранд подкаст може да се превърне в смущаваща перспектива.

Повечето мениджъри на кампании са свикнали с традиционните инструменти за социални, имейли и трафик на уебсайтове. Но мнозина се чувстват извън пределите си, когато става дума за подкаст данни. Също така е вярно, че подкастите предлагат силно ограничени анализи, поне в сравнение с много други маркетингови канали там.

Но докато тези три препятствия със сигурност съществуват, те бързо се преодоляват. Ето как.

Съвет 1: Използвайте правилния софтуер и експериментирайте 

Притеснявате ли се за времето и усилията, които ще са необходими за стартиране на подкаст на марка? За щастие този формат съществува от известно време и на ваше разположение са много лесни за използване инструменти. Отминаха дните на високотехнологичните звукозаписни студия. В наши дни всеки може да направи подкаст с достъпен USB микрофон и произволен брой налични софтуерни продукти за редактиране.

Ако сте загрижени за творческия елемент на вашето предаване, опитайте се да смесите гости (и дори домакини), така че тежестта да не е върху един човек и да създаде отлично съдържание за всеки подкаст. Освен това не е необходимо да създавате седмични епизоди — уверете се, че имате установен календар. Започнете бавно и експериментирайте редовно!

Съвет 2: Кръстосаното популяризиране е най-добрият ви приятел 

Разбира се, изглежда има безкраен брой подкасти. Но вече има нещо, което да помогне на пазара на вашия нов подкаст: съществуващи платформи! Въпреки че органичната откриваемост със сигурност е проблем в света на подкастите, не е необходимо тя да бъде барикада пред вашия успех.

Кръстосаното популяризиране трябва да бъде най-добрият ви приятел. Можете да използвате всичко - от акаунти в социални медии, имейл бюлетини и дори физически продукти, за да популяризирате своя подкаст. Освен това можете също да плащате или търгувате с подобни подкасти за извиквания. А когато става въпрос за органичен обхват, винаги можете да помолите лоялните слушатели да прегледат вашия подкаст на която платформа изберат. 

Съвет 3: Бъдете умни при събирането на данни 

Много фирми се колебаят да използват подкасти за маркетингови цели, често поради дефицит на данни. Както споменах, подкаст платформите са склонни да имат по-малко надеждни данни от квазитрадиционните дигитални маркетингови пространства като социалните медии. Все пак тук можете да проявите творчество.

Експериментирайте с преобразуването на слушателите на подкасти към вашите други платформи. Например, вмъкването на конкретни връзки във всяко описание на епизод на подкаст – тези, които препращат към сайтове на трети страни – може да бъде чудесен начин за събиране на данни за аудиторията.

Или създаването на акаунти в социалните медии само за подкаста на марката може да помогне за оформянето на демографията на вашите слушатели. Можете дори да стартирате кампании, специфични за подкасти (например промоционални кодове за продукти), за да тествате как, кога и до каква степен тази аудитория се превръща в клиенти.

Забележителни истории за успех излизат от подкаст пространството на марката. И с непрекъснато развиващите се технологии, бариерата за навлизане никога не е била по-ниска. Чрез използване на маркетингови стратегии за кръстосано промоциониране и креативност с данните за аудиторията, някои от най-често цитираните препятствия пред подкаст маркетинга изчезват. 

Източник: Адам Петрили за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ