Ефективната PR стратегия започва с креативност

Ефективната PR стратегия започва с креативност

Когато нещата станат трудни, връзките с обществеността са една от първите бюджетни позиции, които предприемачите съкращават. Повечето PR специалисти ще ви кажат, че това е лоша идея. Те ще ви кажат, че спадът е точно неправилният момент да спрете да разказвате историята си. Въпреки че има истина в това, съкращаването на вашия PR бюджет винаги е за предпочитане пред уволнението на някого. Понякога просто нямате избор, но ето добрата новина: има няколко неща, които можете да направите, за да помогнете на вашата история да бъде чута, когато няма останало нищо в бюджета, за да платите за скъпа агенция.

Открийте (или преоткрийте) собствената си история 

Не струва нищо да се задълбочите и да откриете (или да преоткриете) защо вашата работа и вашият бизнес наистина имат значение за вас. PR не означава просто да получите статия в списание или да дадете интервю за влиятелен подкаст. Ако сте предприемач, PR-ът сте вие. През цялото време. Не е необходимо да плащате на агенция хиляди долари, за да ви помогне да направите бизнеса си интересен или важен. Ако вие не можете да го направите да звучи интересно и важно, никой друг няма да го направи.

И не прекалявайте с продажбите. Бъдете автентични. Бъди истински.

Не бъдете приложението за планиране, което спасява света. Бъдете приложението за планиране, което помага на хората да прекарват повече време с хората, които обичат. Ако наистина го направите, всички ще разберем, че сте спасил света. Няма нужда да ни го казвате. Историята ще ви намери.

Актуализирайте и усъвършенствайте вашия личен профил и този на компанията ви в LinkedIn 

Прегледайте личния си профил и фирмената страница. В профила си спрете да казвате на хората какво правите. Вместо това се съсредоточете върху постиженията си – и включете всякакви етапи, които други (т.е. журналисти или влиятелни хора в индустрията) биха могли да намерят за интересни.

На страницата на вашата компания използвайте език и споделяйте съдържание, което помага на хората да разберат защо вашата компания има значение. Свържете вашата компания с по-висока, но конкретна цел. Постиженията могат да бъдат новини, особено в рамките на специфични за индустрията медии. Споделянето на тези постижения в LinkedIn е безплатно.

Развийте истински отношения с членовете на вашите местни медии 

PR агенциите са склонни да наблягат на един актив над всички останали: взаимоотношенията. Колкото по-добри са отношенията им с членовете на медиите, толкова по-вероятно е да ви вкарат в новините. Достъпът до журналисти не е евтин, отчасти защото изграждането на тези взаимоотношения отнема много време. Тези взаимоотношения са изградени на основата на време и доверие. Журналистите зависят от тях.

Можете също така да инвестирате в изграждането на взаимоотношения, основани на време и доверие. Ако живеете в достатъчно голям град, за да имате местен бизнес репортер, поканете го на обяд или кафе – особено когато нямате конкретна история, която да представите. Ангажирайте се с тяхното съдържание в социалните медии. Споделете техните истории. Изпратете им искрен комплимент, след като напишат или създадат нещо, което смятате за ценно. Отнасяйте се към репортерите като към човешки същества – вместо към банкомат, който приема зловещи имейли и изплюва 600 думи и връзка – и можете да създадете взаимоотношения, които могат да доведат до отразяване. И ако не доведе до статия, все пак сте намерили нов приятел.

Споделяйте съдържание на платформи, които контролирате 

Работата с медиите може да разочарова предприемачите. Дори известното "поле на изкривяване на реалността" на Стив Джобс не може да спре писателите да публикуват нелицеприятни статии – или да го игнорират през годините му в метафоричната пустош. Контролирайте това, което можете да контролирате.

Уверете се, че публикувате обмислено, автентично съдържание на подходящи платформи, които ви помагат да достигнете до целевата си аудитория. Ако това е TikTok, присъствайте постоянно в TikTok. Ако това е LinkedIn, имайте постоянно присъствие в LinkedIn. И не пренебрегвайте уебсайта и блога си.

Бъдете креативни

Представянето на големи медийни платформи обикновено се случва чрез комбинация от късмет, време и пари. Предприемачите често нямат късмет, време и пари. Единственото нещо, което обикновено не им липсва на предприемачите, е творчеството, а то идва с работата.

Когато измислите нещо наистина креативно - независимо дали е нов продукт, нова услуга или различен начин на мислене по важна тема - медиите ще ви потърсят. Например, да се отнасяте към служителите си толкова добре, че те да разкажат на всички, които познават за невероятната компания, за която работят, е едновременно правилното нещо и чудесен начин да разкажете историята си.

Творчеството и общото благоприличие винаги са безплатни. Те са и най-добрата PR стратегия, дори когато можете да си позволите по-скъпа.

Източник: Дж. С. Маккисен, комуникационен стратег и основател на McKissen + Company, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ