"Разрушителен" пробив в 6 стъпки
Стратегиите за "разрушаване" на пазара могат да бъдат много изгодни за бизнеса, позволявайки на компаниите да навлязат в нови пазари и да получат конкурентно предимство. Важно е обаче да се отбележи, че не всички прекъсвания са успешни. Много компании се опитаха да последват този модел, но без успех. За да увеличат шансовете за успех, фирмите трябва внимателно да оценят своя индустриален пейзаж и да разработят добре обмислен план, преди да се опитат да преобърнат избрания от тях пазар.
Какво да търсите при смущения на пазара?
Непредказуемият фактор в лицето на компания, която създава нов продукт или услуга, променящи напълно играта често е сред рисковете, които висшите мениджъри държат постоянно под око. Това е пробив, който разбива статуквото и поставя нов стандарт. Разрушителите на пазара са известни със своите иновации, ефективност и бързина. Те са пионери, които проправят пътя, който другите да следват. Има два ключови компонента на смущението на пазара: продуктът или услугата и компанията зад тях. Продуктът или услугата трябва да са наистина новаторски и компанията трябва да може да ги пусне на пазара бързо и ефективно.
Разрушителите на пазара често са техните най-видни защитници, тъй като те са страстно отдадени на своя продукт или услуга и способността им да променят света. Ако търсите да създадете истински срив на пазара, имате нужда от продукт или услуга, които са изцяло нови и различни от всичко останало на пазара. Той трябва да промени правилата на играта и да постави нов стандарт. И трябва да бъде подкрепено от компания, която е иновативна, ефективна и бърза. Разрушителите на пазара променят света с един пробив навреме.
Ръководство стъпка по стъпка за планиране на стратегия за прекъсване на пазара
Първо, оптимизирайте.
Използвайки съществуващите ресурси, какви съществуващи услуги или предложения могат да се произвеждат по-ефективно и да се продават по-изгодно днес? Къде в един процес може да се увеличи ефективността?
Бизнесът винаги търси начини да оптимизира своите продукти и услуги, за да увеличи рентабилността и ефективността. В много случаи това може да стане чрез използване на съществуващи ресурси и подобряване на съществуващите процеси.
Например, една компания може да преработи уебсайта си, за да го направи по-удобен за потребителя и да увеличи продажбите. Или една производствена компания може да избере да рационализира своя производствен процес, за да спести разходи.
Фирмите често могат да намерят начини да оптимизират своите предложения и да подобрят крайния си резултат, като проучат отблизо това, което вече имат.
Второ, определете ключовите възприятия.
Какво казват хората за марката? Това включва клиенти, потенциални клиенти, конкуренти, партньори, доставчици и служители.
Настоящите клиенти може да възприемат бизнеса като надежден и висококачествен, докато други могат да видят скъпи и надценени продукти или услуги.
Междувременно потенциалните клиенти може да гледат на бизнеса като на добър вариант, но не са наясно с всичко, което се предлага.
Конкурентите може да видят заплаха поради солидна репутация.
Доставчиците може да го видят като изискващ, но в крайна сметка справедлив.
Въпреки че всички те са важни групи, фокусирането върху възприятията на потенциалните клиенти е жизненоважно, тъй като тази група стимулира растежа.
Трето, оперативни подобрения.
Какви структури, системи и ресурси са необходими за добавяне, подобряване или премахване, за да се защити стабилността и да се подобри растежът? Защитете стабилността, като гарантирате, че основните продукти остават висококачествени и надеждни.
Продължете да инвестирате във вашата инфраструктура за поддръжка на клиенти, за да разрешите всички проблеми бързо и ефективно. За да подкрепите растежа, разширете екипите за продажби и маркетинг и инвестирайте в нови канали за придобиване на клиенти.
Подобрете вашите процеси на финансово планиране и прогнозиране, за да осигурите капитала, необходим за поддържане на плановете ви за растеж.
И накрая, прегледайте организационната структура и я ревизирайте според нуждите, за да сте сигурни, че бизнесът може да изпълнява плановете си ефективно.
Четвърто, изследвайте.
Бъдещето зависи от проучването на нови възможности. Какви нови пазари, иновации или системи имат потенциала да променят, разрушат или разширят това, което бизнесът ще предложи утре?
Това постоянно проучване е от съществено значение, за да останете водещи за клиентите. Проактивността и търсенето на нови начини за подобряване гарантира, че компаниите винаги са пред кривата. Това не означава да преследвате най-новия лъскав предмет, но означава, че всеки бизнес трябва да е отворен към нови идеи и да има желание да експериментира.
Само чрез непрекъснато проучване всяка компания ще може да продължи да расте и да се развива.
Пето, конкуренция.
Няколко фактора могат да ограничат способността да бъдем по-конкурентоспособни:
- Присъствието на други компании или организации на същия пазар може да затрудни спечелването на пазарен дял.
- Възприятията за компания или продукти могат да направят привличането и задържането на клиенти предизвикателство.
- Натискът от акционери или други заинтересовани страни може да принуди компаниите да вземат решения, които не винаги са в техен най-добър интерес.
- Икономическите условия могат да направят инвестирането в нови продукти или разширяването на дейността предизвикателство.
- Конкуренцията от други компании или държави може да ограничи възможността да бъдете по-конкурентоспособни.
Обмислете стратегии за справяне с всяко препятствие. Икономическите условия може да са извън контрола на вашата компания, но вашата стратегия може да ги използва, за да увеличи успеха.
Шесто, ключови аудитории.
Има ключови аудитории, които трябва да имате предвид, когато става въпрос за успех. Тези групи включват потенциални клиенти, съществуващи клиенти, служители и инвеститори. Разбирането какво ги мотивира и какво движи вземането на решения е от решаващо значение за гарантирането, че бизнесът може да продължи да успява и в бъдеще.
Например, потенциалните клиенти винаги ще търсят стойност. Те искат да знаят, че предлаганото си струва времето и парите им.
От друга страна, съществуващите клиенти са по-загрижени за качеството и обслужването. Те искат да знаят, че могат да продължат да получават същото високо ниво на обслужване, което очакват.
И накрая, служителите винаги търсят стабилност и сигурност. Те искат да знаят, че могат да разчитат на бизнес, който ще им осигури добра работа и безопасна, стабилна работна среда.
Източник: Адам Хорлок за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.